Ga naar inhoud

knorrende darmpjes


femmeke

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand me nog antwoord kan geven.

ik lig net 20 minuten in bed met de hupsels op mn slaapkamer. Ineens hoor ik een geluid ik dacht eerst dat t mn eigen darmen waren zo luid. Maar het is Otje. Ze heeft 20 minuten geleden gewoon als altijd der brokjes gegeten even aanvallend erop als anders, begin van de avond groentes gewoon gegeten en hooi wordt ook flink gegeten. Ze is verder gewoon zichzelf maar die darmpjes zo luid.... moet ik der nu wel of niet cisaral geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, vond het echt heel apart heb het nog nooit bij haar gehoord. Ik heb der na een half uur aan houdend geknor toch maar cisaral gegeven. Half uurtje later was het geknor over. Ik merk nu nog niks raars aan haar eigenlijk maar goed ik kijk het even aan hoop dat het niks was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn binnenkonijn kon ZO HARD knorren met de buik als hij dronk (of iets sappigs at)... maar alles met buikjes dat anders is dan anders is natuurlijk oppassen geblazen. Handig dat je er bij slaapt, kan je het goed in de gaten houden :) Succes ermee!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik ook gelijk bang voor emilyrose, juist omdat ze al van die vervelende darmpjes heeft en ze allebei vol in de rui zijn. Maar ook buikje gevoeld en alles maar niks. Vind het zo apart heb het nog nooit gehoord. Maar ze leek het zelf ook niet door te hebben of er last van te hebben mevrouw lag als een prinses erbij hoor. Ik blijf iig hopen dat het goed blijft gaan :)

Haha ja echt asti? Ik heb t nog nooit mee gemaakt tot gister dan, daarom dat ik ook best schrok.

Ja en mijn weekend is gister middag al begonnen dus heb der goed in de gaten kunnen houden vandaag en vannacht natuurlijk weer, ik wordt toch van elk geluidje wakker dus dat scheelt.

Duimpjes omhoog voor Otje dat het goed blijft gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn weer terug mn eigen DA had gelukkig dienst kon direct komen. Alles is bekeken en beluisterd niet echt gas dus toch maar weer in het bekje kijken. Links en rechts boven en onder allemaal kleine haakjes. Nouja aangezien ze zo lief en mak was en na de woorden van mijn dierenarts "bij u heb ik geen opgeleide assistent nodig u weet en kunt zelf al genoeg" hebben we der zonder narcose gelijk van de haakjes bevrijd. Ook heeft ze een spuitje tegen misselijkheid gekregen dat de cisaral ondersteunt.

Eenmaal thuis begon ze alweer op een stukje appel te knabbelen. Hopen dat het doorzet en ze met een uurtje weer zelf begint te eten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah zo zie je maar weer, bij de minste aanwijzing toch maar je voorgevoel volgen, want vaak is het nadien alsnog raak...subtiele beestjes zijn het toch ook die nijnen! Wat goed dat je er zo snel bij was, als ze nu van haar haakjes verlost is zou ze wel snel weer erbovenop moeten komen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat goed van je! Naja hopen maar weer dat het nu goed gaat... wat een mazzel met een baasje als jij. Zo zie je maar weer dat voorgevoel van baasjes zelf het meest zegt en je beter een keer te vaak dan te weinig naar de dierenarts kan. Super!


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt:) ben zelf ook erg blij met de lading complimenten die ik ook nog van mn dierenarts heb gekregen, ik heb volgens mn DA het verkeerde vak gekozen en moest er volgens hem toch maar eens over gaan denken of ik geen dierenarts, assistente of een eigen konijnenopvang wil beginnen hehe *feeling flatterd*

Maar inderdaad vaak zie je het toch wel als je ze goed kent dat er iets mis is, zo realiseerde ik me bij de DA dat ze inderdaad de laatste twee weken minder aanvallend op de groentes was, ik dacht eerst dat het van de warmte kwam dat ze wat luier was want na een half uur kwam ze toch wel eten. Nu afgesproken dat ik de volgende keer een afspraak maak als ze weer dit patroon laat zien dan gaan we toch optijd een foto van de kaken maken. Maar dat wou de DA der nu niet ook nog aan doen.

Tot nu toe heeft ze alleen een beetje op een appeltje geknabbeld en ligt ze onder tafel. Tos was thuis gebleven omdat we haast hadden die wijkt nu iig niet van der zijde. Zometeen toch maar wat dwangvoer klaar maken hopen dat dat der al genoeg triggerd om zelf te gaan eten. Wassen doet ze iig wel dat is altijd een goed teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Senna vond na haar castratie het dwangvoer zo lekker dat ze het gewoon zelf oplikte, misschien heb je er mazzel mee :)


 


En ja ik kan me voorstellen dat het enorm vleiend was om te horen van de DA! Ik blijf het lastig vinden hoor, dat inschatten. Mijn oude konijn had ik 8 jaar en die leefde binnen, ik wist echt van iedere snorhaar hoe die hoorde te staan bij wijze van spreken. Nu met buitennijntjes die ook nog niet bijster tam zijn ga ik gewoon die hele vroege signalen missen, dat kan niet anders.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe ik heb er nog nooit mazzel mee gehad bij Otje en dit keer ook niet ik zit onder de smurrie xD

Heb t gevoel dat ze weer wat zwakker is als toen we net terug waren van de DA. Mja de DA kan ook niet meer doen dan ik nu al doe. Kwestie van doorzetten en hopen dat ze op miraculeuse wijze ineens op knapt.

Ik merk trouwens wel dat Tos misbruik maakt van de situatie. Omdat Otje nu zwakker is blijft hij op der rijden en zij doet natuurlijk niks terug zelfs echt weg lopen is der te veel moeite en ik vind het ook zielig voor der ze heeft nu juist wat rust nodig.

Wat kan ik het beste doen, bedoel kan Tos moeilijk de hele tijd van der af plukken. Maar scheiden lijkt me ook gelijk zo rigoreus. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Jolien, hoop alleen zo dat ze snel gaat opknappen. Ondanks mn snelle handelen heb ik t idee dat het niet beter gaat.

Voor nu is de oplossing dat ze al meer dan een uur bij mij op de bank onder de deken ligt en Tos huppelt een beetje rond. Hij vind het echt niet leuk dan zn meisje zo ziek is merk het echt aan m dat ie er niks van snapt. Volgende keer toch maar mee nemen naar de DA volgens mij snapt ie t dan toch wat beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .