Ga naar inhoud

Pratende Konijnen... ?


yuki-chan

Aanbevolen berichten

Geachte mede-forum-leden... 


 


Is ze weer! Even een rare vraag, maar Meiyo heeft sinds vandaag weer een nieuwe tic... Ze "praat". 


Ze heeft echt een uitgebreid scala aan geluidjes, hoge piepjes, lage piepjes (van alles ertussenin piepjes), zoemen... Afhankelijk van wat er gebeurt 'praat ze terug'...


 


Heel vreemde gewaarwording... Als ze achter je aanrent zoemt ze (wat op zich logisch is), dat begrijp ik nog (tikkertje spelen), maar als je bijvoorbeeld een bord met groenten boven haar hoofd houdt begint ze soms opgewonden te piepen en heen en weer te springen, tegen het bord te duwen... Als je dan een beetje prikkelbaar reageert dat ze niet zo'n haast moet hebben, dan verandert de intonatie van de piep naar geïrriteerd (dieper/lager) en begint ze te klauwen en knagen aan de rand van het bord... Ze piept als ze op haar achterpoten bij de tafel zit waar haar dozen met lekkers staan en je niet direct doorhebt dat ze daar zit (uit gezichtsveld, zodat je geschrokken gaat kijken of ze zichzelf pijn gedaan heeft), en als je haar oppakt en ze zit te lang op je schouder naar haar zin (schouder, ja, het is een hoogvliegertje, dus niet direct als je haar oppakt, maar als ze er zat van heeft en geen weg naar beneden ziet) wordt het meer een schrille piep, gevolgd door een reeks klaag-achtig klinkende piepjes en een zwaar beledigd hoofd, geen witte en/of uitpuilende oogjes... En geloof me, dat kunnen ze... Ze doet het ook als je op de bank tv zit te kijken en ze rent heen en weer over je schoot. Af en toe komt er bij een binky ook een "squeak" uit en als je tegen haar praat zit ze je aan te kijken en doet ze het ook soms, waarbij ze meestal de deken begint te herschikken of met haar kop schudt. Ook als ze iets héél lekkers krijgt (vandaag voor het eerst aardbei, nomnom) deed ze het ook, maar héél zachtjes. 


 


Ik weet hoe konijnen klinken als ze gillen van angst (dankzij Speedy, dat zal ik nooit meer vergeten), dat is het niet... Ze heeft de doodschrik gehad van de postbode (heel het huis doorgevlogen alsof ze op haar hielen gezeten werd door de duivel) en geen kik uit dat maffe beest... Toen ze voor het eerst uit haar reiskooi in de kooi hier kwam rende ze als een idioot rond en stopte ineens, begon te squeaken, en stopte toen met geluid maken, om de andere kant op te vliegen (tot ik haar dus onder het plankje duwde). En ik heb nooit tijd om de camera erbij te pakken, want als ik dat ding beet heb dan laat ze alles voor wat het is en gaat kijken wat ik doe... En uitlokken werkt dus op de een of andere manier ook niet... Het is geen leven of dood kwestie, gewoon nieuwsgierig of iemand anders dit ook heeft en hoe ik dat moet 'vertalen'. haha... 


 


Even ter verduidelijking: Als je konijn gromt, dan komt er een "Oink" achtig geluid uit... Bedenk dan bij dat geluid het geluid van een piep-speeltje (verschillende piepspeeltjes met verschillende squeakers, afhankelijk van de situatie). De eerste keer had ik zoiets van... W...T... F... Ok... Weer wat nieuws... Nu kan ik er wel om lachen: "Loop niet zo te klagen Meiyo-chan..." 


 


Ik besef donders goed dat ze niet zal begrijpen wat ik haar allemaal te vertellen heb, en dat ze niet met mij wilt communiceren (neem ik aan). Ik kwebbel heel de dag tegen haar als ik thuis ben, en ze reageert wel op de intonatie van je stem, en als je naar haar houding kijkt kan je "beledigd", "op haar hoede", "opgewonden" en "blij" onderscheiden in de piepjes die erbij voor kunnen komen... Kan het zijn dat ze vocaal probeert te zijn omdat 'het andere dier' dat ook is? Ze is wel ineens ubersociaal en probeert heel de tijd bij je in de buurt te zijn (waar baasje is, gebeurt wat!) Dan zal dat met Makoto erbij wel snel weer over zijn ^^ Misschien maar goed ook, want hoe grappig het ook is, echt gezond zal het wel niet zijn, daar zijn die keeltjes niet voor gebouwd... 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Die geluidjes zijn voor mij een teken dat madammeke last heeft van haar hormonen. ;)


 


Konijnen communiceren met lichaamstaal en vooral met de oren. Alhoewel ik ook heb gemerkt dat je aan de ogen kunt zien wanneer het mis is. :P De ogen zijn dan niet meer rond maar worden amandelvormig. Nu bij 2 konijnen van mij gezien en bij beiden was het mis naar het slachtoffer toe. ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .