Ga naar inhoud

kunnen deze groente allemaal?


MaritS

Aanbevolen berichten

Hoi hoi allemaal.

ik geef mijn konijn vaak broccoli andijvie sla of witlof. Maar daar kan ze maar weinig van eten omdat ze anders diarree krijgt. Nu wil ik eens andere groente uit proberen die misschien beter bevallen en ze geen diarree van krijgt. Ik heb de groente uitgekozen uit de lijst met goedgekeurde groente van bunnybunch maar wil graag jullie ervaringen ermee horen. :)

Ik zat te denken aan paprika, spinazie, spruiten, biet en courgette. (Niet allemaal, een tegerlijk en opbouwen natuurlijk.)

En eventueel zelf nog groente die jullie geven die goed aanslaan en niet diarree gevoelig zijn?

alvast bedankt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eigenlijk geen spinazie geven aan een konijn dat al snel diarree heeft van groente. In spinazie zit namelijk een hoog gehalte oxaalzuur wat een laxerend effect heeft.

okay bedankt voor de tip! Dan doe ik dat niet. Een tip welke groente wel kan? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitproberen, is toch voor elk konijn anders. Ik zou hier zelf niet snel sla geven. Is toch een groente met best een hoog water gehalte. Ook spruiten zou ik overslaan, ik dacht dat ze daar sneller gas van kunnen krijgen, maar daar zijn de meningen over verdeeld hier op het forum.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad ook dat je het beste gewoon kunt uitproberen wat wel en wat niet gaat. Heb je gras en kruiden (vers en gedroogd) al geprobeerd?

ik heb geen gras in de tuin. Heb wel een klein potje gras gekweekt voor dr maar das niet veel haha. Mn vriend heeft gras in zn tuin maar daar lopen en plassen de katten ook. Kruiden zoals basilicum? Ik geef wel kruidenhooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou die koolsoorten eerder achterwege laten dan ze te geven. Misschien ook met kruiden beginnen? Dat vonden die van mij geweldig.

radijs is geen koolsoort toch? Of krijgen ze daar ook sneller gas of diarree van. Wat voor kruiden geef je ze allemaal? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle konijnen die ik gehad heb in de afgelopen 10 jaar, lus(t)en heel graag de blaadjes van de paardenbloem en madeliefjes!!!


Natuurlijk wortels, wel klein beetje geven ivm kleurpigment ofzoiets en qua kruiden, zou je roosmarijn en thijm kunnen geven zoals al gemeld is.


 


ohja,


Ik heb keer gehoord, dat je beter andijvie als sla kunt geven omdat daar meer voedingswaarde aan zit.


ook geef ik zelf de blaadjes van bloemkool en dat stukje waar alle bloemkooltakjes aan zitten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .