Ga naar inhoud

Wanneer echt beginnen met dwangvoeding


elieske

Aanbevolen berichten

Volgens mij is het een goed teken :) 


Niet alle konijnen eten de eerste dag al wat. 


 


Pas als je konijn 's nachts of de volgende dag echt nog steeds helemaal niets eet dan zou je kunnen gaan dwangvoeren. Of als ze dagenlang structureel enkel 1 hapje eet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de operatie 's ochtends is gedaan, ga ik meestal 's avonds laat dwangvoeren. En dan niet teveel. Als je een paar dagen afwacht, ben je echt te laat. Een konijn hoort eigenlijk zowat continue te eten. Ik zie de dwangvoeding ook als stimulans, met een laagje in de maag, gaat misselijkheid sneller over. En als ze dan 's ochtends nog steeds alleen kleine beetjes groente eten, hou ik eenmaal in de 6 uur aan. Wat ook helpt, is veel versch dingen aanbieden, groente, kruiden, etc. Elk konijn is weer anders hierin maar als ze weer zelf biks eten, stop ik met dwangvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn konijnen gaan ze eerst weer kruiden eten en paardebloemblad, daarna groente, daarna hooi en als laatst weer biks eten. Volgens mij vallen biks niet lekker als ze misselijk zijn. Maar idd, het klinkt ernaar dat je niet hoeft te dwangvoeren. Daar ben ik altijd heel blij mee als dat gebeurt. Ik heb een voedster die al drie keer is geopereerd en ik heb niet een keer hoeven te dwangvoeren, een zegen is dat! Beterschap nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .