Ga naar inhoud

Science selective 4+


Eva93

Aanbevolen berichten

Hoi,


 


Even een kort vraagje omdat ik het nergens op internet kan terugvinden.


Teddy wordt ergens eind juni/begin juli 4. Nu zag ik dat er een 4+ variant van SS is en mijn verpakking gewone SS is bijna leeg. Nu wilde ik dus die andere variant kopen, maar moet dat ook geleidelijk eerst met het oude voer gemixt worden? Of mag ik gewoon meteen de 4+ variant geven zonder te mengen?  De samenstelling is anders, vandaar dat ik twijfel..


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de brokjes ook gemengd, maar helemaal uit zichzelf at hij de 4+ brokjes ertussenuit en liet de rest liggen... Ze raden ook altijd aan de oude zakken met nieuwe zakken te mengen, maar om eerlijk te zijn, nog nooit problemen gehad als ik zo overging op de nieuwe zak. Ligt er dus helemaal aan of je konijntje erg reageert op veranderingen, of er vrolijk doorheen fietst zonder op of om te kijken en of je het risico wilt nemen... 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier een tijdje geleden begonnen met de 4+ brokjes omdat ik dacht dat dat voor onze 7 jarige ram  makkelijker kauwen was. In het begin (lees: toen de zak net open was en alles dus mjammie mjammie vers en veel lekkerder was) at hij er als een trein van. Ik dacht: kijk! Hij had dat nodig, veel beter voor hem. Maar, toen ik een nieuwe zak gewone SS aanbrak en ging mengen met de 4+ brokjes (wilde toch even weten wat hij deed): meneer haalde eerst de verse, nieuwe zak mjammie mjammie veel lekkerder gewone SS eruit. Hij liet de 4+ zelf een tijdje liggen totdat hij in de gaten kreeg dat hij die toch eerst moest opeten.


Ouwe toneelspeler. Ik koop ze niet meer hoor ;-) Ik hou hem fijn aan de gewone SS!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is pure PR emo shit. Vind ik. Je hebt mensen die echt helemaal door het lint gaan van percentages en dat soort dingen in het voer, zo erg dat ze van pure blijdschap de gracht in fietsen als er ineens 4+ voer op de markt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal gaat dat de voedingswaarden aangepast zijn om dat 4+ konijnen iets minder actief (zouden) zijn en meer van het een en minder van het ander nodig hebben. Ik zou het niet aanraden voor extreem actieve konijnen of zij die het gewoon prima doen op SS adult, maar er pas echt op over te stappen als je konijn "oud" aan gaat voelen. Maxje deed het er prima op, maar dat was dan ook echt al een oude sok aan het worden de laatste 2 jaar, die heb ik ook tot 5,5 jaar gewone SS gevoerd. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, bedankt voor het advies!


Teddy doet het de laatste tijd niet geweldig op SS, de hoeveelheid die ze nu krijgt is al minder dan vroeger, maar toch laat ze haar bdk's vaak liggen. De rest van haar keutels zijn zoals ik gewend ben, ik mag alleen een aantal keer in de week bdk's wegscheppen.. Zodra ik de SS weglaat en al de andere dingen (hooi, kruiden, eventueel groenvoer, lofty's en ander merk voer als snoepje) wel voer, is er niks aan de hand en  vind ik geen bdk's in het hok. Vandaar dat ik toch wel heel nieuwsgierig ben of ze beter op de 4+ variant reageert of dat ik toch naar een ander merk moet overstappen. Ik wilde het eerst op SS proberen omdat ik dat tot nu toe aan alle konijntjes die ik heb gehad heb gevoerd en ben er erg tevreden over. 


 


Heb een probeerverpakking van 350 gram gekocht en daar heeft ze een paar brokjes van gekregen + toch wat brokjes gewoon die ze al gewend is. Viel me alles mee dat mevrouw meteen de nieuwe SS aanpakte, normaal vind ze alles wat nieuw is zeker een paar dagen niet lekker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken die variant niet, is die in Nederland verkrijgbaar? Waar bestellen jullie die? Ik heb een voedster van 3,5 die vaak erg veel bdk's en slappe keutels heeft. Ik voer haar nu gewone SS en dan echt een handje per dag, niet meer. Nu gaat het veel beter maar ik wil die soort ook proberen idd. Is ie bij zooplus verkrijgbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken die variant niet, is die in Nederland verkrijgbaar? Waar bestellen jullie die? Ik heb een voedster van 3,5 die vaak erg veel bdk's en slappe keutels heeft. Ik voer haar nu gewone SS en dan echt een handje per dag, niet meer. Nu gaat het veel beter maar ik wil die soort ook proberen idd. Is ie bij zooplus verkrijgbaar?

 

Die variant is in NL te krijgen ja, bij oa bovengenoemde winkels. Maar misschien moet jij eens FibaFirst proberen, dat is ook van Supreme Petfoods, speciaal met nog hoger vezelgehalte. Ik heb hier een klant die dat aan haar 'probleem' konijntje gaf, en daarna nooit meer problemen heeft gehad. 

 

http://www.supremepetfoods.nl/product/fibafirst-voor-konijnen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .