Ga naar inhoud

doe ik het wel goed?


Smokey_x

Aanbevolen berichten

Ik geef mijn konijn elke dag 1 voerbal vol met een klein handje in haar voerbak. Ze krijgt ook elke dag witlof en wat we die dag in huis hebben. Hooi krijgt ze ook maar dat eet ze niet zoveel, maar ze heeft wel dag en nacht toegang tot gras. Nu vroeg ik me af of ik het wel goed doe en wat jullie allemaal geven.

Ps. Ik heb wel eens gehoord van hooi in het water laten trekken. Mogen ze dat altijd of alleen als ze iets hebben? En wat mogen ze dan wel voor ander drinken inplaats van water?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Welk voer geef je je konijn? Geef je ze "biks"? (Biks is compleet voer, geperst met alle voedingstoffen die ze nodig hebben gemalen tot een brok)

Ik voer mijn 4 konijnen SS (dat is Supreme Sience Selective)

Groetjes

Ik geef gemengd voer, omdat mijn moeder zo'n grote zak had gehaald en dat op moet. Als dat op is ga ik biks geven denk ik. Maar is gemengd voer heel slecht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze alles van het gemengd voer opeten is het niet heel slecht, al is de samenstelling kwalitatief toch een stuk minder dan bijvoorbeeld science selective of hope Farms super trio. Zodra ze echt selectief gaan eten, dus alleen de lekkere dingen opeten en de biksjes laten liggen zou ik zo snel mogelijk overstappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze alles van het gemengd voer opeten is het niet heel slecht, al is de samenstelling kwalitatief toch een stuk minder dan bijvoorbeeld science selective of hope Farms super trio. Zodra ze echt selectief gaan eten, dus alleen de lekkere dingen opeten en de biksjes laten liggen zou ik zo snel mogelijk overstappen.

Ja dat klopt, maar ze eet bijna alles wel op. De ton zit niet heel vol meer dus binnenkort stappen we over op biks. Welk biks is dan het beste? Die niet te duur is maar wel goed. En hoe kan ik het beste overstappen op dat voer ivm de gevoelige darmen van een konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super trio van hope farms is een goedkopere en kwalitatief goede oplossing. Konijnen met gevoelige darmen doen het vaak goed op science selective, maar dat is wel wat duurder, dus ik begrijp het best als je dat liever laat liggen.

Ik zou dan nu eigenlijk al een zak bestellen, zodat je het kan mengen met het gemengde voer om over te stappen. Dan geef je gewoon steeds iets meer van het nieuwe voer en steeds iets minder gemengd, zo kan het het minst kwaad voor de darmpjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super trio van hope farms is een goedkopere en kwalitatief goede oplossing. Konijnen met gevoelige darmen doen het vaak goed op science selective, maar dat is wel wat duurder, dus ik begrijp het best als je dat liever laat liggen.

Ik zou dan nu eigenlijk al een zak bestellen, zodat je het kan mengen met het gemengde voer om over te stappen. Dan geef je gewoon steeds iets meer van het nieuwe voer en steeds iets minder gemengd, zo kan het het minst kwaad voor de darmpjes.

Dankjewel! Dan zou ik binnenkort vast een zak gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de grote verpakkingen koopt van 10 kilo is dat in verhouding het goedkoopst. Als je goed kijkt waar je SS koopt (online scheelt bijv enorm met de winkel) valt die prijs wel mee hoor, je doet echt lang met zo'n grote zak en je weet zeker dat je konijn goede voeding krijgt. Toch wel wat waard lijkt mij maar die super trio is ook goed voer hoor, je zou zelf even kunnen kijken.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de grote verpakkingen koopt van 10 kilo is dat in verhouding het goedkoopst. Als je goed kijkt waar je SS koopt (online scheelt bijv enorm met de winkel) valt die prijs wel mee hoor, je doet echt lang met zo'n grote zak en je weet zeker dat je konijn goede voeding krijgt. Toch wel wat waard lijkt mij maar die super trio is ook goed voer hoor, je zou zelf even kunnen kijken.

Ik ga deze week even kijken wat goed (niet al te duur) voer is. Waar moet ik vooral op letten bij het uitzoeken van goed voer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling. Maar ik heb daar niet zo veel verstand van. Zelf voer ik hope farms super trio.

Voer je niet te veel? Omdat hij zo weinig hooi eet?

Hoeveel gram geef je? En hoeveel weegt hij?

Ik denk niet dat ik teveel geef, ze heeft nog nooit goed hooi gegeten ook kruidenhooi niet. Ik zou niet weten hoeveel gram ik geef. Ik geef 1 voerbal vol (ik weet niet hoeveel daar in kan?) Ze is een kleine lotharinger volgens mij wegen die ongeveer 3 kilo. Hoe zou ik haar kunnen wegen? Ik kan haar niet oppakken en denk niet dat ze op een weegschaal gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou haar in de bench op de weegschaal kunnen zetten, en het gewicht van de bench van het totale gewicht aftrekken.

Konijnen hebben ongeveer 20 tot 25 gram biks per kilo nodig. Maar weet niet of dat ook voor gemengd voor geldt.

Dat is een goed idee, dat ga ik proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep water, ik heb wel eens een uitgedroogde peterselieplant gehad die ik wou weg gooien. Toen kreeg ik het idee om daar "thee" van te maken (met een takje rozemarijn bij), dat was blijkbaar heel lekker. Maar dat heb ik maar één keer gegeven, zeker niet elke dag, misschien dat ik het op zijn verjaardag nog eens maak  :hihi:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep water, ik heb wel eens een uitgedroogde peterselieplant gehad die ik wou weg gooien. Toen kreeg ik het idee om daar "thee" van te maken (met een takje rozemarijn bij), dat was blijkbaar heel lekker. Maar dat heb ik maar één keer gegeven, zeker niet elke dag, misschien dat ik het op zijn verjaardag nog eens maak :hihi:

Oké.

(Hoe doe je die smiley)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi in een bakje/beker dan gooi je er water overheen en dan wacht je tot het water lauw/koud is, dan haal je het hooi eruit en geef je het aan de konijnen.

Gekookt water uit de waterkoker? En mag ik dat een keer per week geven? Aangezien mijn konijn heel slecht hooi eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel wachten tot het weer afgekoeld is hé, geen warm water geven. :P Gewoon zoals mensen thee, warm water en daar iets in laten trekken. Ik denk dat dat wel mag ja, uiteindelijk is het gewoon water met hooismaak, dus ik denk niet dat het schadelijk kan zijn als je er veel van geeft. Je moet er wel voor zorgen dat er ook nog een bakje gewoon water staat, zodat hij zelf kan kiezen. Alleen is dat niet beter dan gewoon water denk ik. Als hij te weinig hooi eet, kan je eens kruiden of gras door het hooi proberen doen. Of op verschillende manieren hooi geven (in een wc-rol, in een ruifje, los, in een bal...). Hij moet toch echt hooi eten, hooithee gaat daarvoor niet helpen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .