Ga naar inhoud

nooit bdk opeten


Iloveanimals

Aanbevolen berichten

Het kan ook nog zijn dat ze het gewoon niet snapt. Net als Boris (yep, weer Boris met iets raars). Hij kwam als klein hummeltje in de dierenwinkel te zitten, apart van andere konijnen. Hij heeft daar een half jaar gezeten omdat niemand hem wilde hebben. Eenmaal hier heeft het nog een half jaar geduurd voordat hij werd gekoppeld. Hij heeft daar een behoorijke tik aan over gehouden, hij was gewoon maar een half konijn. Jasmijn heeft hem sinds de geslaagde koppeling heel veel geleerd, maar bdk's eten niet. Hij vertikt het gewoon. Ook toen hij op een hooidieet zat (wat hij overigens ook niet bleek te eten) vrat hij het niet. Hij krijgt ook niet teveel biks. Hij snapt het gewoon niet. 


 


Ik wil niet zeggen dat er sowieso niets aan te doen is, maar in sommige gevallen is het gewoon hopeloos. Ik zou eerst inderdaad kijken of minder voer of ander voer voor verbetering gaat zorgen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare vraag misschien maar heb je wel eens geprobeerd om ze aan hem te voeren als je ze ziet liggen? Mijn konijn van vroegah had ook moeite met het eten van bdk toen hij oud en stijf werd. Soms poepte hij ze uit, liep een rondje en vond ze dan zelf, maar als hij ze niet zelf gevonden had en ik hield ze voor z'n neus, at hij ze alsnog op. Beetje vies maar... er zitten wel vitamientjes voor ze in dus als het helpt?


Link naar reactie
Delen op andere sites

De normale hoeveelheid biks voor een volwassen konijn is max 25gram per kilogram lichaamsgewicht.


Dus als je 2 konijnen hebt van elke 2kg dan is dit 2kg x 25gram x2 konijnen =100gram.


Jonge konijnen mogen iets meer per kilogram lichaamsgewicht...


Maar ik zou toch vasthouden aan die 25gram voor de volwassen konijnen...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet vooral naar je nijnen kijken. De mijne wegen 4,5 kilo samen en krijgen 60 gram per dag samen. Dat is dus de helft van die 25 gram per kilo.

Ik geef wel groente en kruiden, maar lang niet zo veel als sommigen hier. Fruit kunnen ze hier niet tegen en krijgen ze dus ook niet.

Wel krijgen ze bergweide hooi. Dat is hooi met kruiden. Ik wissel merken af. Hooi moet echt het grootste deel van hun menu zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .