Ga naar inhoud

nooit bdk opeten


Iloveanimals

Aanbevolen berichten

Het kan zijn dat je te veel biks voert of biks met te veel eiwitten. Sommige konijnen laten hun bdk liggen van bijvoorbeeld brandnetels in het hooi of in hun biks. Brandnetels bevatten ook veel eiwitten.

Welke biks voer je en hoeveel gram zijn die 2 handjes? Voor hoeveel kilo konijn is dat?

Krijgen ze nog snacks, stengels, steen etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja! Sry ;)

Ik vermoed dat dit de analyse is:

ruw eiwit 16,5% ruw vet 3,2% ruwe celstof 16% ruw as 10% vitamine a 20.000 IE/kg vitamine d3 12.000 IE/kg vitamine e 4 mg/kg.

Een normaal eiwit percentage is 13-14%. Dat is bij Puik dus hoger en kan de klacht veroorzaken.

Minder dan 3% vet is normaal. Dat is dus ook iets verhoogt.

Ruw as is het beste onder de 10%.

Calcium kon ik niet vinden. Die moet echt onder de 1% zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder konijn is anders he, het ene konijn heeft gelijk diaree van een klein stukje andijvie en een ander konijn kan een halve krop andijvie wegwerken en heeft daarna nergens last van. Misschien heeft ze wel een lagere eiwit behoefte of iets dergelijks... of misschien zijn die 2 handjes toch teveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is dat zij de enige is die het doet van de vier

Dat is niet raar. Mijn Ram is ook gevoeliger als mijn voedster.

Met groente opbouwen en biks minderen is de gedachte dat je minder eiwit voert en je konijn hopelijk alsnog zijn bdk eet.

Mijn Ram gaat overigens op zijn kont zitten lijkt het wel om de bdk op te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .