Ga naar inhoud

Diarree


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Mijn nhd Ram is al een paar dagen wat rustiger en had plakpoep, nu diarree. Hij eet normaal en zit niet stil in een hoekje.

Ik had gelijk al zijn menu beperkt tot hooi en een klein beetje biks.

Uiteraard heb ik de da gebeld. Ik kan morgen langs komen. Wat ik deed was goed en morgen moet ik ontlasting mee nemen die ze dan controleren op cocc. en wormen.

Mijn ram is extreem gevoelig op zijn darmen, maar dit heeft hij nog nooit gehad. Ik maak me zorgen..

En hoe vang ik ontlasting op? Apart van mijn voedster zetten doet hem echt geen goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom dat ze de parasiet en wormen hebben, wat er verder nog bij zit maakt niet zo veel uit. Het hoeft niet op kweek of zo, het kan gewoon onder de microscoop bekeken worden. Dus al zit er wat hennepvezel of iets dergelijks bij, dat maakt niet uit. Simpelweg een kwestie van niet net dat ene stukje hennepvezel onder de microscoop leggen :P

Het is niet zo dat als er wormen of parasieten bij zitten die dan wel van de zooi in het hok zullen komen, die komen dan nog steeds toch echt uit het konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net bij de da geweest. Ontlasting word opgestuurd voor onderzoek. Snuf zelf was 200 gram afgevallen, van 2,2 naar 2 kilo. Hij is nog niet te mager. Zijn darmen, longen en hart waren goed.

Vanmorgen vond ik iets vreemds in het hooi. Ik zal zo een foto plaatsen. Weten jullie wat het is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het duurt 2 tot 7 werkdagen.. Ik vind dat wel veel te lang voor een ziek konijn dat al afgevallen is. Maar goed, wellicht zegt dat meer over mij ;)

Ik was wel 81 euro kwijt. Maar vind het mee vallen. Had namelijk ook mijn hond mee die een oorzalfje nodig had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle kosten en stress op niets af. Gisteravond ander hooi gegeven en dat vond hij lekkerder. Vanmorgen geen rare dingen gevonden :)

Ontlasting was al opgestuurd, dus daar krijg ik wel nog een uitslag van.

Van zooplus krijg ik mn aanschafprijs van het vilmie hooi terug.

Waarom heb ik dit niet eerder bedacht ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .