Ga naar inhoud

Groenvoer


GompieSandra

Aanbevolen berichten

Al mijn konijntjes verdragen groenvoer gewoon gelukkig, maar doe wel eens vrijwilligerswerk bij een opvang waar er wel een paar waren die er niet zo goed tegen konden. Als ze er echt niet tegen kunnen is het het beste om ze gewoon hooi en brokken te voeren. wat heb je hem zoal aan groenvoer gegeven en hoe ben je begonnen met kleine stukjes of? En hoe bedoel je dunnere keutels echt diaree of gewoon dat ze iets zachter zijn of zouden het misschien ook bdk's geweest kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee echt diarree achtige "klontjes" op zijn wc en vlekken op de grond....

Ik heb meerdere dingen geprobeerd, lijst afgedrukt van wat konijn geschikt is en steeds een klein stukje gegeven. Maar alles veroorzaakt dat, geef ik hem alleen hooi en brokken is er niks aan de hand.

Niks geven is een optie, maar dat betekend dat nr 2 ook geen groenvoer (meer?) kan eten, ze gaan samen in de ren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou het andere konijn in principe nog steeds groen kunnen geven maar dan zou je het apart moeten geven of gewoon uit de hand oid. Maar dan denk ik dat het wel handiger is om beide geen groen te geven. Hij reageert ook slecht op witlof en andijvie? dat zijn namelijk wel groentes die vaak goed verdragen worden, misschien zou je evt. nog gras kunnen proberen kende namelijk wel een konijn dat dus plakpoep kreeg van groenten maar gras wel kon verdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik herken dat helemaal!


Al eet mijn Pluis een stukje groen van 1 cm, dan is het helemaal mis.


En ook bij appel, witlof...noem maar op!


 


Ik ben er diverse keren voor bij de dierenarts geweest, en die heeft Pluis helemaal nagekeken, en gezegd dat Pluis maar beter geen groente en fruit kan krijgen, zij eet wel veel hooi en ook de SS korrels gaan goed,en Pluis is actief en alert genoeg, dus dat is helemaal niet erg.


 


Het is wel jammer, maar het beste voor Pluis.


En nu gaat het top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .