Ga naar inhoud

Vorm van schijnzwangerheid?


Baltobud8

Aanbevolen berichten

Dat denk ik. Als ik Fluffy en Bunny bij elkaar zet, trekt Fluffy aan de haren van Bunny's achterwerk en als er een pluk af is legt ze die weg. Op die plek (waar ze Bunny's haartjes neerlegd) komt ook altijd wel zaagsel te liggen, doordat Fluffy het nodig vind om al het zaagsel daarnaartoe mee te nemen. Gelukkig hebben ze nu een apart hok met 2 rennen, zodat ze niet meer bij elkaar hoeven. Iemand een idee? Als het geen vorm van schijnzwangerheid is, wat kan het dan zijn?

(P.S ik zet ze nu niet meer bij elkaar, aangezien Bunny twee grote wonden op haar achterwerk had door Fluffy's zin om haren uit dr achterwerk te trekken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is niet gesteriliseerd. Soms zijn ze lief maar dan opeens begint Fluffy weer. Het is om gek van te worden.

Eerst zaten ze wel dag en nacht bij elkaar, maar toen stonden ze in de schuur. Toen ik een keer terug kwam van school waren ze aan het ' vechten '. Nu mogen ze alleen bij elkaar als ik erbij ben, als ze dan vechten haal ik ze uit elkaar. En ze zijn allebei voedsters van 8 maanden ( bijna 9 maanden ) oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 2 voedsters hoor je vaker dat ze ineens kunnen gaan vechten & al helemaal als de hormonen actief worden.


Je zou kunnen overwegen om beide dames te steriliseren, waarna je nog eens een koppelpoging zou kunnen wagen.


Maar een sterilisatie geeft geen garantie. Ik zou ze i.i.g. niet meer samen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè wat jammer. Heb je wel 2 konijnen, maar kunnen ze nog niet samen... 2 voedsters samen gaat inderdaad nogal eens mis, en ze zitten nu waarschijnlijk ook in de pubertijd waar de hormonen gaan opspelen.

Is het een mogelijkheid om ze allebei een eigen gecastreerd rammetje te geven en ze als 2 aparte koppels te houden? Je kan dan naar een konijnenopvang gaan om te kijken met welke rammen het klikt. Je hebt nu toch al 2 aparte rennen. Hoe groot is elke ren? Die moeten dan ieder wel minimaal 2 vierkante meter zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè wat jammer. Heb je wel 2 konijnen, maar kunnen ze nog niet samen... 2 voedsters samen gaat inderdaad nogal eens mis, en ze zitten nu waarschijnlijk ook in de pubertijd waar de hormonen gaan opspelen.

Is het een mogelijkheid om ze allebei een eigen gecastreerd rammetje te geven en ze als 2 aparte koppels te houden? Je kan dan naar een konijnenopvang gaan om te kijken met welke rammen het klikt. Je hebt nu toch al 2 aparte rennen. Hoe groot is elke ren? Die moeten dan ieder wel minimaal 2 vierkante meter zijn.

ik was toevallig al van plan om een nieuw konijn te halen/kopen, die de naam Derpy zal gaan dragen. Maar twee kan denk ik ook wel :) Het zal alleen wel even duren... We hebben nog al weinig geld thuis, Dus dat is een probleem. Maar voor Derp had ik alvast een oud (best groot, voor twee konijnen) hok apart gehouden. Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Misschien de 1 vierkante meter hokken bij elkaar voor 2 konijnen en het oude hok? Of moet ik wat anders doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is om je vrouwtjes-konijnen zelf hun vriendjes te laten uitzoeken.


Konijnen kunnen nogal kieskeurig zijn betreft hun partners.


In de opvang kun je ze laten kennismaken met verschillende mannetjes, waaruit je vrij snel vanzelf al zult merken wie hun voorkeur heeft :)


De mannetjes-konijnen in de opvang zijn gecastreerd, wat je uiteindelijk een hoop scheelt in kosten.


Soms kan 1 mannetjes-konijn ook al voor voldoende rust zorgen tussen 2 vrouwtjes-konijnen.


Aangezien 4 konijnen nog geen optie voor jullie is, zou je als 1e kunnen overwegen om voor een trio te gaan.


Een opvang zou je eventueel ook hierbij kunnen helpen met koppelen :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is om je vrouwtjes-konijnen zelf hun vriendjes te laten uitzoeken.

Konijnen kunnen nogal kieskeurig zijn betreft hun partners.

In de opvang kun je ze laten kennismaken met verschillende mannetjes, waaruit je vrij snel vanzelf al zult merken wie hun voorkeur heeft :)

De mannetjes-konijnen in de opvang zijn gecastreerd, wat je uiteindelijk een hoop scheelt in kosten.

Soms kan 1 mannetjes-konijn ook al voor voldoende rust zorgen tussen 2 vrouwtjes-konijnen.

Aangezien 4 konijnen nog geen optie voor jullie is, zou je als 1e kunnen overwegen om voor een trio te gaan.

Een opvang zou je eventueel ook hierbij kunnen helpen met koppelen :)

Update: Mijn vader gaat een giga ren maken die uit 3 delen bestaat. (voor ieder konijn een, ze kunnen ook bij elkaar! ) Mijn vader gaat inderdaad voor een trio! Ik heb al een opvang uitgezocht, we gaan binnenkort een afspraak maken! Bedankt voor alle tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goed nieuws, jullie gaan naar de opvang en je vader gaat ook een grote ren maken! :)

Als het trio slaagt hoef je geen 3 aparte rennen te maken, ze hoeven dan nooit meer uit elkaar. Het is niet zo goed om konijnen bij elkaar te zetten en dan steeds weer te scheiden. Ze zullen dan steeds weer gaan bepalen wie de baas wordt, dus dat geeft een hoop onrust. Bovendien is het helemaal niet nodig. Als het niet lukt om er een trio van te maken omdat de dames dan nog blijven vechten, dan kan je de ren in tweeen delen: 1 deel voor de gecastreerde ram met de voedster waar het het beste mee klikt, en 1 deel voor de andere voedster en haar toekomstige gecastreerde ram. Een andere optie als het trio niet lukt is om 1 van de voedsters bij de opvang om te ruilen voor een gecastreerde ram.

Lees je van te voren heel goed in over koppelen. Konijnen reageren in het begin vaak behoorlijk fel en ruzieachtig op elkaar, dus schrik daar niet van. Ze moeten eerst uitzoeken wie de baas gaat worden voordat ze relaxt met elkaar samenleven. Een koppelruimte waar alle konijnen nog nooit zijn geweest is daarbij heel belangrijk, want konijnen, en zeker voedsters, zijn behoorlijk territoriaal. Op BunnyBunch vind je een hoop koppelverhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Mijn vader gaat een giga ren maken die uit 3 delen bestaat. (voor ieder konijn een, ze kunnen ook bij elkaar! ) Mijn vader gaat inderdaad voor een trio! Ik heb al een opvang uitgezocht, we gaan binnenkort een afspraak maken! Bedankt voor alle tips!

 

Wat goed dat jullie voor een trio gaan!

Maar inderdaad -zoals Lienappelsien ook schrijft- als ze eenmaal gekoppeld zijn, moet je ze niet constant meer scheiden.

Laat je ook goed informeren bij de opvang over alles. Succes :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .