Ga naar inhoud

Behandeld aan haakjes, nog steeds lusteloos


femmeke

Aanbevolen berichten

Ben vanmiddag met Otje naar de dierenarts geweest, sinds vanmorgen had ze niet gegeten en was ze lusteloos. DA heeft der helemaal onderzocht, geen gas hooguit misschien een klein beetje door het niet eten maar maag en darmen hoordde goed aan. Luchtwegen onderzocht en er werd even kort aan EC gedacht maar ook daar zijn geen tekenen van, uiteindelijk in het bekje gekeken en ja hoor daar zaten twee miniscule haakjes, de dierenarts heeft ze allebei direct weg gevijld. verder moet ik doorgaan met cisaral en dwangvoeren en daarnaast pijnstillers.

Nou valt mij wel op dat ze nogal snel ademt en ik kan hier eigenlijk geen verklaring voor vinden. Ook eet ze nog altijd niet, ondanks de pijnstillers wil ze niks hebben dwangvoer gaat er overigens wel malkelijk in dus honger heeft ze zeker wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft ze nog napijn? Ik gaf na het behandelen van de tandarts altijd een pijnstiller om over het ergste heen te komen.
Maar zo te horen is het ook best stressvol voor d'r, misschien dat ze daarom wat sneller ademt. Of een beginnende verkoudheid?

 

Succes met d'r!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstiller heeft ze gehad toen we thuis kwamen na de behandeling, sorry vergeten erbij te zeggen:) ik dacht in eerste instantie ook na pijn maar ze heeft rond half 6 de pijnstillers gehad dus je zou denken dat het nu wel zijn werk zou doen.

Maak me nu toch vooral wat zorgen om het snelle ademen en het lusteloze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meneer is meestal ook een dag van slag als hij aan zijn haakjes geholpen is, maar dan is hij ook onder narcose geweest. Ik kan uit jouw verhaal niet helemaal opmaken of dit ook met Otje gebeurd is. Het ademen zou goed kunnen komen van napijn, ondanks de pijnstilling.

Temperatuur is verder wel goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Ze is nu niet onder narcose geweest omdat der temperatuur 37,4 was, dus te laag. De DA zei wel dat mocht het binnen korte tijd (een half jaar) terug komen dan gaat ze onder narcose voor een grootschalig kaakonderzoek (foto's en al) om uit te zoeken hoe afwijkend de kaakstand is en hoe we het beste kunnen gaan behandelen. Maar de haakjes waren ook echt maar klein maar wel achterste kiezen, ik mocht even meekijken. De DA zei ook dat ze misschien toch wel een beetje kleinzerig is en dat zou best kunnen hoor :P ze gaat al heel gauw heel zielig doen wanneer een keer cisaral na een half uur het probleem al opgelost heeft.

Een vorig konijntje van mij had ook vaak last van haken maar hem heb ik nooit zo kleinzerig zien doen na behandeling dus heb er ook niet echt bij stilgestaan dat ze daardoor nog van slag kan zijn. Tuurlijk is elk konijn anders maar veel dingen baseer je toch op je eigen ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij dan af of wel echt alles is weggehaald, omdat dit heel erg slecht te zien is als ze niet onder narcose zijn. Zelfs als het lijkt dat er goed tot de achterste kiezen gekeken kan worden, kan onder narcose opeens toch blijken dat er toch net iets meer haakjes zaten dan gedacht.

Maar hoe is de temperatuur nu dan? Want lusteloos zijn is iets dat je toch vaak ziet bij konijnen die ondertemperatuur hebben.

Beterschap voor Otje in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal helaas later moeten gaan blijken, met een paar dagen hoop ik dan. Momenteel wil mijn DA haar niet onder narcose brengen omdat ze te zwak is. En daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens, als haar eetpatroon over een aantal dagen niet verbeterd is ga ik ook zeker even terug om toch onder narcose te kijken. Temperatuur os nu nog niet helemaal ok maar al beter als vanmiddag (uurtje geleden 38)

Het gekke is dat ze ook geen houding aan neemt die ze normaal wel heeft bij gas, ze gaat dan altijd ontzettend opgepropt liggen, maar nu ligt ze voornamelijk languit in chill houding. Kan alleen van alles voor der neus houden qua eten maar het doet der werkelijk niks.

Bedankt, ik hoop dat ze snel opknapt. Vind t vreselijk om ze zo te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff na een helse nacht zit er verbetering in, er zijn een paar keuteltjes geweest, ze begint na de tweede portie pijnstillers net eindelijk wat te knabbelen op hooi en andijvie en ze komt ook weer een stuk alerter over! Was nog een kunst om der te pakken te krijgen voor pijnstillers en cisaral hihi. Nou goed het is nog niet het konijntje dat ik ken maar heb er weer vertrouwen in. Vannacht kneep ik m echt even of ze het wel zou halen.

Nouja straks even een klein beetje autoritjes stress, mn moeder is vandaag jarig dus gaan de hupsels gezellig mee zodat ik der goed in de gaten kan houden.

Wat heeft ze toch een onwijs lief vriendje ook, Tos is geen moment van der zijde geweken, constant zat ie bij der sleepte hooi en groenvoer naar der toe als ze er ver vanaf lag, constant wassen. Bij de DA was Tos constant die vervelende meneer in de gaten aan het houden want het is toch echt zijn vrouw en daar moet je lief voor zijn! Ook als ze thuis medicatie of dwangvoer krijgt zit Tos er direct bij om te zien of zn vrouwtje wel goed behandeld word. Stelletje schatjes zijn t ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe weer met dat dametje van je... Wel erg fijn dat ze zich een stuk beter voelt, kan me voorstellen dat je je heel erg ongerust hebt gemaakt. Hopelijk zijn alle haakjes nu dan verwijderd en was het puur de stress en pijn die ze nog had waardoor ze zich gisteren zo gedroeg. Nou voorlopig lijkt het erop dat je weer even opgelucht kunt ademhalen.


 


Gefeliciteerd met je moeder trouwens!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tis echt een zorgenkindje hoor, blaasontsteking, plekjes in de baarmoeder, heel vaak gas en nu ook haakjes. Het ergste is iig voorbij, ze had toenstraks echt even een paar goede uurtjes maar nu gaat het weer wat minder. Maaar we sleuren der weer er doorheen.

Bedankt voor de felicitatie:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even weer een korte update: het gaat opzich best goed met der, ze eet afentoe een paar brokjes maar liever hooi en groenten en dan het liefste slappe andijvie:/ verder is ze wel nog behoorlijk lui veel slapen en vooral niet te veel inspannen. Keutels zijn weer redelijk netjes op gang hoewel de hoeveelheid mij nog niet helemaal lekker zit maar qua uiterlijk zijn ze iets kleiner dan normaal maar wel prima kleur en structuur. Ze lust graag weer een rozijntje en mijn voeten zonder sokken zijn ook niet meer veilig. Al met al redelijk dus, alleen valt het me een beetje tegen hoe met de opknap tijd, normaal als ze iets heeft is ze sneller weer de oude.

Ik denk dat ik toch van de week nog eens onder narcose naar de haakjes laat kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .