Ga naar inhoud

Help nieuwe voedster bijt!


Francien72

Aanbevolen berichten

We hebben sinds gister een nieuwe voedster zij is geholpen en ik wil mijn ram


nadat hij geholpen is eraan koppelen maar sinds vanmorgen valt de mijn hand aan ik probeer niet terrug 


te trekken maar vind het wel eng want ze bijt dus weldegelijk en ik wil geen voedster die bijt


volgens die mensen waar ze vandaan zou komen doet ze dat dus ook niet. Maar ik kan haar niet aaien of in de


kooi komen om haar voer bij te vullen of mevr valt aan en knort daar bij en gromt.


Hoe gaan jullie hier mee om tips zijn welkom!!


 


 


Bedankt


Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik wil geen voedster die bijt" vind ik persoonlijk een foute instelling. Je kunt het niet kiezen hoe je konijnen zijn én konijnen zijn nou eenmaal knagers. Wat je wél kan doen is haar het bijten afleren. Probeer volgende keer stapje voor stapje dichterbij te komen, heeeeel erg rustig. Laat je konijn snuffelen aan je hand voordat je de kooi in gaat. Als dat lukt zonder te bijten, ga je nét met je hand in de kooi, laat haar weer snuffelen, en zo stapje voor stapje. Zo win je het vertrouwen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bedankt voor je andwoord zo bedoelde ik het niet. Maar ben gewoon een beetje bang nu en hoop dat het opgelost word.

Maar wel bedankt vor je tips. Ik denk dat ze last heeft van hoknijd. Ik had vroeger ook een voedster die dat had

 

Komt wel goed hoor, gewoon wat aandacht aan besteden, wat ik ook deed (met de konijnen uit de opvang, omdat ik ze nog niet zo goed kende) was mijn hand in een vuist doen en ze dan laten snuffelen (van een vuist kunnen ze naar mijn mening minder makkelijk een hap van nemen  :P  haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .