Ga naar inhoud

vandaag operatie voor blaassteen


Kelleke01

Aanbevolen berichten

Mijn voedster had al een tijdje een vuile staart.. vol urine helemaal geklit :/


Ik had het al een paar keer uitgewassen maar was geen oplossing..


 


gisteren naar de dierenarts geweest, en ze is daar kunnen blijven.. ze heeft een dikke blaassteen :(


 


Vanavond kan ik bellen !


 


Iemand hier ervaring mee?


 


Ik geef ze echt weinig biks... zijn er bv groenten waar ik mee moet oppassen?


 


Mijn da zei dat ik ook cranberry sap mocht geven..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh vervelend joh! Heel veel beterschap en sterkte.


 


Qua voeding heb ik echt geen idee... is de blaassteen veroorzaakt omdat ze gevoelig is voor bepaalde dingen in het voedsel? Zo niet dan zou ik eigenlijk gewoon geven wat je normaal geeft... dan heeft ze tenminste niet nog meer veranderingen tijdens de stress en herstel van een ingreep. Als je moet zorgen dat ze veel vocht binnenkrijgt kan je groenten als witlof en komkommer geven, daar zit veel vocht in. Cranberrysap voor konijnen heb ik nog niet eerder van gehoord, wel voor blaasproblemen bij mensen. Let er trouwens dan wel ontzettend goed op dat het niet zo'n standaard pak uit de supermarkt is, want daar zitten volgens mij aardig wat suikers extra bij. Van die natuurwinkels hebben gewoon puur sap. Of ze het drinkt is een tweede, want het is best zuur volgens mij. En of je nou moet gaan rotzooien met een spuitje in de bek zodat ze het dan maar onder dwang binnenkrijgt... ik weet het niet. 


 


Maar goed... dat wordt een spannend telefoontje vanavond, hou ons op de hoogte! *duimduimduim*


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het gegaan? Mijn konijn had ook teveel calcium in zijn blaas, ik moest hem toen Timoty hooi en Supreme Vetcare Plus Urinary geven. Hij prefereert zijn originele eten, maar uiteindelijk eet hij dat ook wel op. Ik moet binnenkort zijn urine weer laten checken om te zien of het goed aanslaat.


Link naar reactie
Delen op andere sites

de operatie is goed verlopen, uiteindelijk geen steen maar veel blaasgruis + een blaasontsteking.


 


Ze blijft tot morgen bij de dierenarts, daarna wat pijnstiller en antibiotica..


 


Nu heb ik via de dierenarts ook de speciale voeding voor blaasproblemen besteld.. en zij raadde mij aan van veenbessensap te geven.


 


Nu lees ik ook dat je de veenbessen zelf ook kan geven.. dit lijkt me misschien beter?


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga onder mijn lunchpauze eens naar de bio winkel eens gaan zien wat ze hebben.. ik heb het op bunnybunch site gelezen dat je de bessen kan geven voor blaasproblemen, er werd niets gezegd over het sap..


smaakt wel bitter maar de 'meeste' konijnen eten het wel graag..


 


Ik hoop het.. Haar manneke zit er zo alleen bij nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat de operatie goed is gegaan.

Waarschijnlijk zul je op moeten letten met calcium rijke producten.

En water uit een pak/fles gaan geven.

Mijn konijntje heeft ook lichte blaasproblemen gehad en drinkt nu bar le dus en krijgt dagelijks selderij. Bevat weinig calcium en is vochtafdrijvend waardoor de blaas beter doorspoeld. Peterselie bevat bijvoorbeeld weer veel calcium.

Ook minder brok, 10 gram per dag en meer hooi met name werd timothy hooi geadviseerd alleen is hij daar niet zo gek op...

Maar in ieder geval heeft er geen problemen meer, en hij is afgevallen! Moest ook wel gebeuren...

Maar ik verwacht dat de dierenarts hier dan ook wel mee komt.

Beterschap voor je konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor brok geef je nu? en met name wat is daar het calcium gehalte van? en hoeveel en wat geef je er naast.


 


Max had ook snel problemen met zijn blaas. als er meer dan 0.45% calcium in een brok zat was het mis. Daarnaast had hij ook nog aanleg voor haken. Ik ben hem toen Trovet gaan voeren en dat werkte voor beide problemen heel erg goed. ( ik gaf veel minder dan de richtlijn overigens en daardoor at hij heel veel hooi) geen last meer gehad van zijn blaas en de haken bleven vele malen langer weg.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .