Ga naar inhoud

Lichte vorm van myxomatose ondanks enting


Laura1984

Aanbevolen berichten

Ja, inderdaad nog hetzelfde vandaag.


We hebben voor 1,5 week medicatie gekregen, daarna is het weer kijken hoe het dan gaat. Gaat het slechter, dan moeten we uiteraard meteen bellen, gaat het beter dan wil ze dat na die tijd ook weten. Wanneer je verbetering ziet schijnt per geval weer verschillend te zijn. Ze gaf in ieder geval wel aan dat het best een maand of misschien zelfs langer kan duren voordat hij weer de oude zou zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, inderdaad, zo lang het niet slechter gaat, ben ik blij... Het is te hopen dat het gewoon een kwestie van  'uitzitten' is, en dat het niet erger wordt dan dit.


 


De zwellingen rondom het geslacht zijn afgenomen, dit ziet er eigenlijk weer normaal uit. Verder is er eigenlijk weinig veranderd. Vanochtend had hij veel moeite met biks eten, maar vanavond ging dat wel weer goed. Hooi en groen blijft wel goed gaan.


 


Maar behalve bij het eten zou je niet zeggen dat hij ziek is. Z'n gemoedstoestand is in ieder geval goed: bij het zien van een berg zand kon hij niet ophouden met rollen, springen, graven en racen :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit ook een reactie kunnen zijn op het "nieuwe" klimaat?


Dat de entingen niet totaal 1jaar werken maar nu doordat de lente zo vroeg inzet de besmettingen vroeger zijn?


 


Ik denk dat we sowieso een vreselijke zomer met hoop ongedierte tegemoet gaan. 


Ik zag de eerste muggen alweer voorbij vliegen :(


 


Ik hoop dat je konijntje er bovenop komt Laura, 


Je bent er gelukkig wel snel bij! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dat de reden kan zijn, wellicht wel. De muggen zijn in ieder geval wel erg vroeg, je ziet ze ook echt al af en toe door de tuin vliegen...


 


Eigenlijk is er nog steeds weinig verandering. We zijn eigenlijk ook pas een week verder sinds we bij de DA zijn geweest... Hoewel de zwellingen rond zijn geslacht minder leken, is het nu wel weer heel dik. Hij lijkt er geen last van te hebben, ontlasting gaat goed en hij zit er niet overmatig aan.


 


We hebben wat foto's gemaakt van Nijn. De mondhoeken zijn duidelijk nog verdikt, zijn lippen ook een beetje, en op de andere foto zijn geslachtsdelen.


post-1513-0-73591100-1394655850_thumb.jp

post-1513-0-99452100-1394655857_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het ziet er niet eng uit ofzo (niet zoals bij de echte myxomatose konijnen). Maar hetgeen waar hij het meest last van heeft, zie je natuurlijk niet (slijmvliezen).


 


De linkermondhoek lijkt minder gezwollen, en in beide mondhoeken lijken korstjes te zitten... korstjes betekend meestal dat iets geneest? (bij mensen tenminste)


Het geslacht is ook minder gezwollen.


 


Vandaag de laatste penicilline injectie gegeven, deze werkt een dag of 3-4. Het advies is om het nu aan te kijken maar nog wel door te gaan met pijnstilling.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed!

Weet van myxomen dat ze ook korstjes worden als het beter gaat en die vallen er dan af en dan is het weer goed.

Dus lijkt mij ook een prima teken.

Ook dat het her en der minder dik wordt is toch wel iets waardoor je goede hoop mag hebben dat het de goede kant op gaat lijkt mij.

Fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt! Eigenlijk nog steeds niet echt verandering, maar zeker ook geen verslechtering.


 


Biks eten gaat beter, waar hij voorheen 's ochtends nauwelijks at en 's avonds een halve portie van normaal, eet hij nu 's ochtends ongeveer 3 kwart van de portie en 's avonds de normale, dus dat is in ieder geval wel goed!


 


Sommige korstjes zijn eraf gevallen, daar ziet de huid weer normaal uit, maar de meeste zitten er nog.


 


De DA belde zaterdag nog om te vragen hoe het met hem ging, ze gaf toen ook aan dat die korsten inderdaad erbij horen. Zolang er geen pus uit komt, is het prima.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Leyla heeft de myxo ogen gehad, als reactie op een gare inenting die maar 3 maanden werkzaam was door weinig weerstand.


Zij kreeg inderdaad ook korsten na een tijdje, pas wel op dat hij er niet aan gaat krabben.


 


Je kan het helaas niet helemaal tegenhouden, maar Leyla heeft een grote korst van haar ooglid gekrabd en heeft daardoor een litteken overgehouden, waardoor het nu altijd lijkt of ze boos kijkt :P


 


Ik hoop dat je konijntje snel opknapt!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact gehad met de DA (gewoon om haar op de hoogte te houden). Pijnstilling wordt voorlopig doorgezet, in ieder geval tot alle korsten weg zijn. De linkermondhoek ziet er inmiddels redelijk normaal uit, alleen wat hobbelig, maar niet meer gezwollen en geen korsten meer. De rechter heeft nu langs de hele rand korsten en is ook nog wat dikker. De bijgevoegde foto's zijn van zondag, daar zaten links nog korsten en rechts juist minder dan nu. Je ziet het nu bijna met de dag veranderen.


 


Biks eten 's avonds blijft goed gaan, hij eet gewoon de normale portie. Vanochtend heeft hij voor het eerst ook z'n hele ochtend-portie opgegeten!


 


 


 




Leyla heeft de myxo ogen gehad, als reactie op een gare inenting die maar 3 maanden werkzaam was door weinig weerstand.


Zij kreeg inderdaad ook korsten na een tijdje, pas wel op dat hij er niet aan gaat krabben.


 


Je kan het helaas niet helemaal tegenhouden, maar Leyla heeft een grote korst van haar ooglid gekrabd en heeft daardoor een litteken overgehouden, waardoor het nu altijd lijkt of ze boos kijkt :P


 


Ik hoop dat je konijntje snel opknapt!




Nijn krabt inderdaad ook aan z'n mondhoeken! Misschien dat daardoor aan de kant waar de korsten nu weg zijn, het nog wat hobbelig is... misschien zijn dat ook gewoon littekens...


post-1513-0-11357600-1395735973_thumb.jp

post-1513-0-10266000-1395735978_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weer een week verder. Het gaat rustig aan steeds een beetje beter. De ene mondhoek ziet er nu weer helemaal normaal uit, op wat lijntjes na (ik denk littekentjes). Op de andere zitten nog wat verdikkingen. Alle korsten zijn er van af nu. Eten gaat goed, hij eet eigenlijk volledig normaal nu. Daarnet had ik ook het idee dat hij minder kwijlt, hij had een natte plek onder z'n kin, maar die lijkt een stuk minder nu... maar dat is nog even afwachten...


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erg goed, we gaan stoppen met de pijnstilling vandaag.


De mondhoeken zien er weer normaal uit, alleen op de rechter zitten nog wat kleine verdikkingen. Het kwijlen is gestopt, de natte plek is wel onder z'n kin en ook de voorpootjes die nat waren blijven nu schoon. Het haar is alleen weggegaan op de plaatsen, onder z'n kin zit een kale plek en ook op de voorpootjes, maar dit zal met de tijd wel weer bijtrekken.


 


Nijn lijkt er echt doorheen te zijn en nu mag hij eindelijk weer echt gaan genieten :)


 


 


 


post-1513-0-18829900-1396977993_thumb.jp

post-1513-0-85777900-1396977999_thumb.jp

post-1513-0-07177900-1396978006_thumb.jp

post-1513-0-02929600-1396978015_thumb.jp

post-1513-0-02658600-1396978023_thumb.jp

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .