Ga naar inhoud

grote brokken poep?


wendykiara

Aanbevolen berichten

we moeten ong. elke maand Basje's kont schoonmaken omdat er gewoon heel veel  poep aan hangt.


die brokken poep zijn groter dan een pingpongbal en we moeten het er dus gewoon afknippen. gelukkig is basje rustig en is dit snel gebeurd maar heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? want het is voor Basje niet fijn om telkens met een hoop poep aan zijn kont te lopen en elke dag schoonmaken wordt hem niet want we krijgen hem niet gemakkelijk elke dag te pakken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je konijntje (te) dik?

Vaak door overgewicht kunnen ze moeilijk hun blindedarmkeutels van hun billen opeten waardoor je kans hebt dat het gaat ophopen daar.

Ik zou ook even minder ss geven en de wortel even laten staan, kijken of het dan beter gaat. En zorgen voor veel hooi!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn konijnen hier heeft dat ook. Ze is niet te dik, ze krijgt niet veel voer en wel hooi.


Ik merk alleen dat ook het tijdstip van voeren voor haar veel uit maakt!


Zolang ik haar strik s avonds eten geef, iedere avond tussen 18u en 20u, dan heeft ze er het minste last van.


Zodra ik haar overdag wat extra's geef, gewoon wat brokjes uit de hand, dan krijgt ze last.


 


Ik moet er wel bij zeggen, het kunnen ook blindedarm keutels zijn die je konijn niet op eet en vervolgens een klont gaan vormen. Te veel voer kan een reden zijn dat je konijn deze keutels niet op eet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .