Ga naar inhoud

Ervaring met Versele-Laga Cuni Complete


Megan

Aanbevolen berichten

Ik heb Vesele Lage Cuni Complete en ik ben hier heel tevreden van.


Fluffy (sinds september bij mij) heeft altijd al Cuni Complete gekregen en Flint (sinds zondag bij mij) heeft SS gekregen en stapt nu over op Cuni Complete... Ze doen het er goed op en eten het heel graag...



Verder weet ik niet of het heel veel verschil maakt, in verband met de tanden afslijten.


Er zijn al veel verschillende topics geopend waarbij verschillende biks het verschil maken voor konijnen...


Op zich moet je kijken naar hoe je konijnen het doen op een bepaalde voeding...


Je hebt speciale voeding waar meer vezels in zitten. Deze biks zijn veel hard en hier dient meer op gekauwd te worden.


En hierdoor zullen de tanden veel beter afslijten.


 


Verder zal hooi en groenten er ook voor zorgen dat de tanden goed afslijten...


Zorg ook voor wilgentakken en veel knaagmateriaal. Dit zorgt ook goed voor het afslijten van de tanden.


 


Groetjes


Link naar reactie
Delen op andere sites

Op iets wat taai is slijten de tanden (hooi en voeding met veel vezels bijvoorbeeld), niet op iets wat hard is. Op iets wat hard is hoef je niet veel te kauwen, dat breekt toch wel in stukjes. Op iets wat taai is moet je wel veel kauwen, daar slijten de tanden dus ook goed op. Op brokken slijten tanden niet veel, dat is de reden dat vooral hooi (en evt stro als bodembedekking) zo belangrijk is. Zowel voor het afslijten van de tanden als voor de darmwerking van konijnen.


 


Ik weet de samenstelling van dit voer niet direct, misschien kun je die hier plaatsen om wat gerichter advies te krijgen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,


 


Ik heb 2 konijnen op Versele laga en 2 konijnen op SS. Ik ga op termijn stoppen met versele laga, puur omdat het duurder is dan SS ;-) En binnenkort ga ik ze koppelen, dus moeten ze wel over zijn natuurlijk, zodat ze hetzelfde voer kunnen eten.


 


Opzich vind ik Versele heel erg goed voer, Peentje is 400 gram aangekomen (want Peentje was veel te mager en nam voedingstoffen van Beaphar care + niet goed op) en ze hebben een prachtige glanzende, zachte vacht door de Versele. Echt een aanrader qua kwaliteit!


 


Of het verschil maakt met SS, geen idee. Dat gaat zich bij mij binnenkort uitwijzen. Als ik zie dat Peentje niet goed gaat op SS, dan gaan ze zeker (weer) allemaal aan de Versele.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .