Ga naar inhoud

Aan kussens en kabels knagen


mercy

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ons 10 weken oude konijntje Mercy knaagt de hele tijd aan de kussens van de bank.. En als hij de kans krijgt ook aan kabels! Hij luistert niet naar zijn naam en trekt zich ook niets aan van het geluid van handen klappen. Wat kan ik doen om hem te straffen als hij ergens aan knaagt?

Groetjes Stefanie

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft hem niet te straffen, zorg ervoor dat je konijn niet bij kabels kan en andere dingen waar hij niet aan mag komen.

Geef hem een ruime eigen ruimte waar dingen zijn waar hij wel mag spelen etc en ga bijv bij hem zitten ipv hem bij jou op de bank te zetten. Problem solved :)

Kijk uit met die kabels want als er stroom op staat is dit gevaarlijk voor je konijnen. Je kunt ze afschermen met kabelgootjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de kabels wegstoppen. En je kunt het knaagen aan kussens verhelpen door de kussens ergens neer te leggen waar je konijn niet bij kan als de kussens op de bank o.i.d liggen de kussens weghalen het heeft geen zin om te straffen. verder kan het ook verveling zijn dat kun je verhelpen door je konijntje Als het een mannetje is te laten castreren en een leuk vriendinnetje voor hem halen. of als het een vrouwtje is een leuke ex-ram voor haar halen. Dan verveelt je konijn zich niet en zal dat gedrag waarschijnlijk ook minder worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja de kabels zoals hiervoor ook al gezegd is kabelgootjes.

de kussens kun je oplossen door je konijntje niet op de bank te laten of je dit altijd wilt volhouden of niet is aan jou maar zolang je konijntje nog opgroeit en leert en jong is en dus heel actief kun je m beter niet op de bank laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat je kan doen is je huis konijn-proof maken. Als je een kat hebt dan weet je dat het beest af en toe ergens de nagels in zet, bij een konijn weet je dat het graag knaagt. Daarbij kan je een konijn niet zo africhten als je dat met een hond kan... laat staan wanneer het gewoon het natuurlijke gedrag van een beestje is.


 


Kabels knagen is trouwens levensgevaarlijk, die moeten echt compleet buiten bereik van het konijn.


 


Wat heeft je beestje verder aan materiaal waar het wel aan mag knagen? Is er altijd hooi ter beschikking? Misschien lekkere (wilgen)takken om aan te knagen? Geschikte speeltjes?


 


Als je een dier in huis neemt, dan moet je je huis aanpassen, niet het dier :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven al paar keer geschreven: idd je huis konijnproof maken.. Dus jezelf en de omgeving aanpassen aan het konijn.
Maar als dit echt niet kan (zoals onze kleine knabbelde aan de muren), heb ik de plantenspuit ingezet.. En hij heeft het niet meer gedaan!! Wel blijven volhouden EN opletten dat je niet in de oortjes spuit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .