Ga naar inhoud

Snoetje wil niet eten


Iris Q

Aanbevolen berichten

Het klink misschien een beetje raar maar ik hoop dat ze haar nog een nachtje daar houden, er is 24 uur iemand aanwezig die haar dus in de gaten kan houden, ik kan haar hier thuis geen infuus geven. Als ze dan morgen terug naar huis zou mogen, als het goed blijft gaan, zullen flapje en snoetje dan gewoon normaal doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, zo lang zijn ze niet uitelkaar geweest dus dat komt wel goed. Misschien dat ze even wat onrustig zijn, maar normaal gesproken levert zo'n korte tijd geen problemen op. Ik snap het goed dat je haar liever nog even daar laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan prima en dan kunnen ze over een paar dagen ook weer rustig naar buiten hoor. Die wintervacht is echt niet zo snel verdwenen.

Eventueel kan flapje trouwens best naar binnen, zo koud is het buiten niet dus het verschil is niet zo idioot groot.

Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen door gehad.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we hebben alles klaargemaakt in de garage ga geregeld kijken ze smikkelde haar dwangvoer net helemaal op, er ligt dik stro en de kruik gaat er zo ook bij, binnen gaat helaas niet, te klein en om ze nou met z'n tweeen een nacht in een reismand te laten lijkt me ook niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we hebben haar net bij flapje gezet, snoetje wilde heel graag naar flapje toe maar dat vond flapje een beetje eng. Inmiddels zitten ze voorzichtig bij elkaar. Snoetje begon meteen flink hooi te eten ze lijkt snel op te knappen. Ik heb nog een vraagje, ik moet haar om de 4 uur dwangvoeren. Maar daar kon ik mee stoppen als ze weer normaal at. Ik zou haar dus om 11 uur vanavond en 3 uur vannacht moeten. En dan weer om 7 uur sochtens, moet ik vannacht als ze dadelijk goed eet haar ook dwangvoeren, om elf uur wil ik het sowiesowel nog doen en morgen krijgt ze ook weer medicijnen, drie maal daags voor haar darmpjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze goed eet zou ik haar vannacht niet dwangvoeren hoor. Het klinkt alsof de dame zo snel opknapt dat het dan echt niet nodig is. Medicijnen wel goed doorblijven geven en als het goed gaat niet zomaar stoppen maar langzaam afbouwen, maar dat zal de dierenarts vast gezegd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heeft de dierenarts gezegd. Snoetje is helaas weer naar binnen. Ze is heel levendig maar haar oren waren weer koud geworden, flapje blijft in de garage snoetje binnen, hopen dat ze snel weer bij elkaar kunnen. Hoe moet ik de overgang van binnen naar buiten doen, zodra het gaat wil ik haar eigenlijk weer zo snel mogelijk naar flapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oren worden al snel koud, maar dat wil niet meteen zeggen dat ze afkoelt. Ik snap dat je bet zekere voor het onzekere wil nemen en haar naar binnen hebt gedaan. Je kan ze morgen gewoon weer in de garage bijelkaar zetten en dan kijken hoe het gaat. En als het zonnetje schijnt kan je ze ook lekker samen buiten laten spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie, ja dat is waar maar het verschil met flapje was erg groot, en aangezien de DA vanmorgen schrok door dat verschil heb ik haar naar binnengehaald, voor vannacht is het misschien fijner, dan kan ik ook zien of ze goed eet drinkt poept en plast, morgen ga ik ze idd weer proberen bij elkaar te zetten en het dan goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk heb je ook, ze is nog maar net thuis en dan kan je beter voorzichtig doen als je het niet vertrouwt. Je kan ook best zolang het nodig is haar 's nachts binnenhalen en overdag weer samen met Flapje zetten. Zo hoef je niet zo snel bang te zijn dat er ruzie komt. Maar we gaan er natuurlijk gewoon vanuit dat ze morgen lekker bijelkaar kunnen blijven. Aan het verzorgen zal het in ieder geval niet liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: gisteravond met moeite het dwangvoer gegeven ze wil liever zelf eten, wat ik heel goed begrijp. Ze heeft alleen wat weinig gedronken dus ik wil haar dadelijk toch maar nog een keer dwangvoeren met veel water, zodat ze goed vocht binnenkrijgt. Brokken eet ze zelf, groenten en hooi ook, medicijnen krijgt ze zometeen ook dat zal ze wel niet zo plezierig vinden, maargoed. Hopelijk blijven haar oortjes een beetje warm als ze zodadelijk naar flapje gaat. Want van binnen naar buiten en andersom constant is ook niet heel fijn voor haar. De kruik lag er gisteren in maar ze wil er niet bij gaan liggen. Ze ging buiten het hok in de ren zitten spelen. Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net geprobeert haar wat water en medicijnen te geven, ze moet er niks van weten en aangezien ze zelf eet hebben we het dwangvoer maar achterwegen gelaten, het drinken liet ze gewoon uit haar mond lopen. Ik wil haar over een half uur weer bij flapje zetten en dan hopen dat ze warm blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, ze zitten weer bij elkaar maar ik ben bang dat ze weer te snel afkoelt. Ik vind het erg lastig hoelang ik haar daar moet houden en op welk punt im haar weer naar binnen moet halen, maar ja ze kan ook niet tot het buiten weer 20 graden is binnenblijven. Het is nu gewoon ff afwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, lief dat je toch blijft reageren, snoetjes oren waren idd weer een stuk kouder, maar ze rent rond en zit de hele tijd op de wc hooi te eten met flapje ernaast, volgens mij is ze heel blij nu dus ik hou het gewoon goed in de gaten en laat haar toch maar daar zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .