Ga naar inhoud

Konijn gooit alles uit hok


Bunnyhop2311

Aanbevolen berichten

Ik denk dat je konijntje je duidelijk wilt maken dat zijn hok te klein is voor hem.


Heb je nog een ren aan je hok staan of is het momenteel alleen het hok dat hij heeft?


Hoe groot is jouw hok? Want alle hokken die verkocht worden voor binnen zijn eigenlijk te klein voor konijnen...


Men zegt dat een klein konijn minstens 1m² moet hebben permanent maar hoe meer ruimte hoe beter het is...


 


Mijn konijntje had ook eerst een hok en rennetje maar hij beet dan altijd aan de trailies en nu sinds eergisteren heb ik een veel grotere ren gekocht en hij bijt niet meer aan de trailies en springt erg veel in het rond nu (de halve gare :P). Je ziet dat hij nu tevreden is met de ruimte die hij gekregen heeft.


 


Als je de mogelijkheid en ruimte hebt om een ren te zetten, zou ik dit zeker doen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijntje is gewoon lekker bezig :) Als je het vervelend vind dat hij bezig is door bodembedekking uit het hok te gooien, raad ik je aan voor alternatieven te zorgen. Zorg dat je konijn genoeg ruimte heeft (dus meer dan alleen een hok) en zet een graafbak neer en verschillende speeltjes.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijntje is gewoon lekker druk aan het spelen met zaagsel, iets minder leuk voor jou :)


Staat je konijn binnen of buiten? Je kunt er ook voor kiezen alleen zaagsel in WC te doen en de rest van de bodem vrij te houden dat zal al schelen.


Hoewel ze het ook wel eens leuk vinden om zaagsel uit wc te gooien.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind zaagsel sowieso niet ideaal omdat het vaak aan de vacht blijft hangen en ook niet briljant absorbeert. Zelf gebruik ik kattenbakkorrels van geperst hout voor in de WCtjes en verder geen bodembedekking (in de winter wel stro voor de warmte in het slaaphok). Het hooi uit de ruif slepen ze wel eens rond en ook in het stro graven ze wel eens, maar dat hoort natuurlijk lekker bij konijn-zijn.


 


Het heen en weer springen is ook absoluut normaal.. een konijn wil lekker kunnen rennen en springen! Heb je genoeg plek zodat het beestje af en toe even een sprintje kan trekken? Zoals hierboven al wordt gezegd is voor één konijntje een vierkante meter minimaal. Je hebt blijkbaar net een nieuw hok dus geen zorgen hoor, je hoeft echt geen groter hok, je kan voor een paar tientjes al een rennetje kopen (bijvoorbeeld bij zooplus.nl) dat je tegen het hok aan kan zetten. Dan zal je zien hoe heerlijk hij (zij?) die ruimte gaat vinden. In de ren kan je dan ook leuke dingen zetten, zoals speeltjes. Een konijn hoeft dus ook niet overal bodembedekking, dus geen zorgen over rotzooi door zaagsel in de ren enzo. Wil je echt zorgen dat je vloer (binnen) niet overkomt kan je een stuk vinyl eronder leggen, vaak kan je bij tapijtzaken vrij goedkoop van die reststukken krijgen. Als je het konijn buiten hebt, dan wel even zorgen dat hij niet onder de ren door kan graven.


 


Welkom hier op het forum, we horen al je vragen graag!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .