Ga naar inhoud

Rauwe aardappel gegeten!


LaurieV

Aanbevolen berichten

Help! Mijn konijnen hebben blijkbaar vanancht aan mijn aardappels gezeten en ik zag een hele afgeknabbelde aardappel liggen op de vloer.

Ik weet dat dit giftig is dus nu ben ik wel bang! Kan het heel veel kwaad als ze met z'n 2 ongeveer een halve aardappel op hebben?

We moeten nu net weg tot na de middag dus ik kan ze niet observeren :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help! Mijn konijnen hebben blijkbaar vanancht aan mijn aardappels gezeten en ik zag een hele afgeknabbelde aardappel liggen op de vloer.

Ik weet dat dit giftig is dus nu ben ik wel bang! Kan het heel veel kwaad als ze met z'n 2 ongeveer een halve aardappel op hebben?

We moeten nu net weg tot na de middag dus ik kan ze niet observeren :s

Dat weet ik niet maar het is niet voor niets in de lijst... Ik zou als ik jou was heel snel de dierenarts bellen en erna toegaan.

Kun je dat niet afzeggen of verplaatsen? het is wel een risico die je neemt. Of als het zelf echt niet kan iemand anders vragen om op te letten. er is vast wel iemand die dat kan!

succes!

Oja controleer ook of ze genoeg drinken.. niet teveel niet te weinig. Of ze genoeg eten. Of de keutels goed zijn. Of ze nog plassen en dat het de juiste kleur heeft (geen bloed rood!)

aangepast door Djohn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doet een dierenarts eigenlijk bij vergiftiging? Maagje leegpompen? Symptoombestrijding?

Ik zou minimaal even bellen om te overleggen in ieder geval, dat kan nooit kwaad en kost meestal niks. Beter een keer teveel dan te weinig vragen om hulp/informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd gebeld en ze zeiden dat als er diarree was of als ze in een hoekje gingen liggen, ik direct moest komen. Maar nu ben ik weer thuis en ze zien er nog altijd springlevend uit en eten en drinken goed en keutelen nog normaal. Ik hou ze nu goed in de gaten en hoop dat het niks is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .