Ga naar inhoud

HELP: Konijn bijt in sokken.


Melani

Aanbevolen berichten

Beste BunnyBunch'ers,

Ik heb sinds 3 weken een Dwerg hangoortje van 12 weken oud. Ik kan dr aaien zonder dat ze schrikt, ze eet heel rustig van mn hand, ze springt uit zichzelf op mn schoot en vind het heerlijk om in huis rond te rennen. Echt een schatje.

Het probleem is alleen dat als ik niet met haar speel of knuffel ze continu achter me aan rent op jacht naar me voeten. En als ze eenmaal mn sok of pantoffel te pakken heeft laat ze niet los.

Ik heb al van alles geprobeerd.. ik heb heel hard gekrijst of gepiept/ heb dr alternatieven knaagspeeltjes aangeboden/ heb dr geprobeerd te negeren als ze bijt maar echt niks helpt.

Hoe kan ik haar dit afleren zodat ze wel normaal los kan lopen?

Hoop dat jullie tips hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dit niet alleen als aandacht. Ik zie dit ook als en dominantie spel, zo te lezen een vrij dominant spelletje.

Jij loopt in haar territorium. Je ziet het ook bij konijnen onderling als ze rangorde bepalen dat ze elkaar happen.

Een konijn dat dat bijt om aandacht te vragen klinkt tegen de natuur in, in deze. En natuurlijk een maatje is nodig en je hebt best kans dat ze dan minder gefocust is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maatje zou inderdaad kunnen helpen, misschien dat het dan minder wordt. Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn konijnen hier ook wel eens merk dat ze als ik in de ren bezig ben met iets, ze soms in mijn schoenen bijten om aandacht te trekken. Ik duw ze dan gewoon weg en schreeuw een keer. Dan kijken ze verbaasd op en gaan wat anders doen.

Misschien kan je haar een knuffel geven zolang ze geen echt maatje heeft? Dat ze daar haar aandacht aan kan geven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .