Ga naar inhoud

Wassen van een konijn met EC


spikkeltje

Aanbevolen berichten

Gaarne wil ik van jullie advies hoe ik het beste mijn konijn kan wassen. Omdat hij steeds omrolt heeft hij zich een vast plekje toegeëigend tussen de kooi en het toilet. Daardoor bereikt hij ook het toilet niet en komt zijn ontlasting e.d.onder cq achter hem te liggen. Hij wast alleen zijn oren en voorpoten, maar komt niet meer bij zijn achterste. Dus hij eet zijn darmkeutels ook niet meer. Is dat erg dat hij zijn keutels niet meer eet.

Heb nog een week te gaan voordat de 1e veertien dagen van zijn medicijnen erop zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het echt nodig is en helaas is dat soms als ze zo vies worden dan doe ik dit met twee mensen. De ene vast houden de ander kontje in water in een teiltje. Niet te veel water en was dit dan gewoon met water eraf. Daarna als droog is, scheer ik de haren waar het allemaal aan kan plakken. Als het sowieso al vast gekoekt zit zou ik het eraf knippen.

Verder gebruik ik celstofmatjes, 6 op elkaar en als de ene vies is, die er onder weg volgende zo hoef je niet continue op te pakken.

Met betrekking tot de BDK je kan hem omdraaien soms willen ze dan nog wel is eten en anders is er vaak even heel weinig aan te doen.

Helaas zie je meestal pas na 2 a 3 weken verbetering, ik hoop voor je in ieder geval zo spoedig mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .