Ga naar inhoud

probleempjes met de voedster!


Tessa_

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier thuis een zeer rustig gecastreerd mannetje. We hadden een voedster gekocht om hem wat gezelschap te houden, dit leek goed te gaan tot we zagen dat ze hem soms uit het niets begon te bijten boven zijn staart. Hij kreeg wondjes dus heb ze uit elkaar moeten zetten om dit te laten genezen.

Nu ze appart buiten zitten neem ik ze elk om beurt binnen zodat ze kunnen rondlopen. Maar nu keutelt de voedster overal en sproeit ze ook (ze is ongeveer 7maand) zijn dit de hormonen? Gaat dit vanzelf over? Ook stampt ze erg in haar hok savonds. Ze is altijd al een druk konijn geweest maar deze dingen deed ze vroeger niet.

Zou het misschien helpen om ze terug samen te steken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou beginnen met het controleren of je voedster wel echt een voedster is. Ik lees in de berichten terug dat je haar ooit als 8 weken oud konijntje gekocht hebt en het risico dat het toch een ram is, is aanwezig.

De rest van de dingen kan inderdaad hormonen, maar ze kan ook heel territoriaal zijn en zeker dat er een rivaal (want het is nu geen koppel meer) zit en ze ruikt het zal ze dergelijk gedrag vertonen.

Het is jammer dat je in deze je rammetje niet zelf zijn maatje hebt laten kiezen, want het kan een zware dobber worden.

Ik zou in ieder geval beginnen met het geslacht zeker weten en eventueel daarna opnieuw proberen te koppelen. Eventueel kan castratie van haar misschien nog wat uithalen, maar het geeft natuurlijk geen garanties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .