Ga naar inhoud

Ex ram eet geen biks meer


spikkeltje

Aanbevolen berichten

Ik zou zelf in dit geval inderdaad even naar de dierenarts gaan om zijn gebit te laten controleren. Vaak stoppen ze dan het eerst met biks eten.. Ik ben daar liever wat te snel mee dan te laat.

Misschien is er niks aan de hand, maar dit laat ik zelf wel altijd direct onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt mij idd bekend als haakjes. Biks is het moeilijkst te eten dus stoppen ze als eerste mee. Hooi en groen is makkelijker en de snoepjes zijn zo lekker dat het de pijn waard is ofzo. Max had ook wel eens dat hij na een dag toch weer biks at, maar dan stopte hij er later toch weer mee. (Was bekend probleem bij max, dus in de avond of het weekend ging ik er niet direct mee heen)

Als het haken zijn en je wacht er te lang mee kunnen er ook andere problemen ontstaan omdat het eten steeds moeilijker gaat. Daarnaast is het ook best sneu natuurlijk. Het doet pijn. Daarnaast kunnen de haken ook wondjes veroorzaken die abcessen kunnen worden.

nou is het niet gezegd dat het haken zijn natuurlijk, maar dat kan alleen de da je vertellen. Dat hij ineens zijn biks niet meer wil is raar. Ik geloof eigenlijk niet in hij vind het niet lekker meer.als dat al zou kunnen dan zouden ze langzaam aan minder enthausiast eten. Niet ineens niks meer. Kans is dus vrij aanwezig dat er toch iets niet klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... hoe haakjes voelen heb ik zelf mogen ervaren nadat m'n tandarts een megascherp randje aan mijn kies had laten zitten... mennnnn dat is echt niet fijn!!

Maar over dat hij het niet meer lekker vind... ja het was maar een idee :) vind het ook het meest als haakjes klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zoiets gehad met Dimpler, ik had net een nieuwe zak SS aangebroken en dat gegeven en mevrouw weigerde het terwijl de andere 2 gewoon aten, ze bleef het weigeren terwijl ze voor de rest haar groentes en wilgentakken goed at, toch maar naar de DA om haken op de kiezen uit te sluiten, niks mee aan de hand, een dag later gaf ik ze weer eten bedacht me dat ik nog een restje "oud"SS in het blik had zitten en gaf het ze en Dimpler viel daar echt op aan net of ze de vorige dagen zonder SS wilde inhalen, misschien dat er een ander smaakje aan de hope farm zit bij jou, zo denk ik tenminste achteraf over die nieuwe zak SS bij de volgende zak at ze ook weer gewoon, maar sluit ook eerst de haken op de kiezen uit want daar kun je niet snel genoeg mee zijn, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strokorrels zijn niet zo hard als SuperTrio's vind ik, ze vallen ook sneller uit elkaar naar mijn idee.

Ik zou het wel echt goed in de gaten houden dat het toch haakjes kunnen zijn. Misschien is het niks, maar erg lastig te zeggen zo, ik zelf sluit het liever uit. Misschien kan je nog wat met het idee van Gridje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even update over mijn ex ram. Ben gisteren bij DA geweest en helaas zeer slecht nieuws. Mijn nijn blijkt EC te hebben. Viel wel even rauw op mijn dak. Had 2 keuzes: medicijnen of inslapen. Heb voor het eerste gekozen, want ik vind dat mijn lieverd een kans verdient. Hopelijk slaan de medicijnen aan en kan ik over 14 dagen( dan weten we of de medicijnen werken) weer opgelucht ademhalen. Hoewel ik in mijn achterhoofd ook het idee moet houden dat hij het niet haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh? Op basis van dat hij geen brokjes eet?

Of hoe is het vast gesteld of heeft hij nog meer symptomen?

In de loop van de dag begon zijn kopje scheef te hangen en schudde hij met zijn kop. Ook sprong hij niet meer op de bank en had moeite om in zijn toiletbak en kooi te komen. Ben toen met spoed naar DA gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei ja, dat zijn wel EC symptomen, maar het kan los staan van het geen biks meer eten, hou dat in de gaten. De meeste EC konijnen eten namelijk alles nog prima.

De medicatie moet hij 28 dagen krijgen, soms zie je pas na 3 weken resultaat ipv 14 dagen. Maar las hij nog goed lekkere dingen eet en zich red zou ik het zeker een kans geven. Ik heb meerdere EC patienten hupsen die nu stabiel zijn en zonder medicatie :)

Beterschap voor je ventje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .