Ga naar inhoud

Welk voer geef jij aan je Nijn


twister

Aanbevolen berichten

Haha, het is bijna een soort konijnenhypochondrie. Alhoewel ... Ik heb er bij mezelf ook wel eens last van ... :lol:

Ik ga het gewoon goed in de gaten houden, heb nu een proefzakje aangevraagd van SS, al zal dat niet groot genoeg zijn voor het bekijken op langere termijn. Wil graag weten of meneer het blieft, voor ik een, toch wel prijzige, zak aan ga schaffen. En inderdaad, mochten er toch haken gaan ontstaan, dan bekijk ik als eerst het voer! Ben wel weer aardig gerustgesteld door je ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha gelukkig maar :)

Tipje: als je SS bestelt uit Engeland (bv bij petmeds.co.uk) scheelt je dat flink in de portemonnee. Voor 2 zakken van 10kg betaal je dan zo'n 48 euro, inclusief verzendkosten. Je hebt dan natuurlijk wel een creditcard of paypal nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook 2 kleine konijntjes, ze eten samen iets van 50 gram per dag. Ik heb deze zakken besteld in juni, mijn eerste zak is nu bijna leeg, de tweede is nog houdbaar tot november 2014, dus dat red ik net ;)

Maar ik zou het ook rustig nog voeren als het 2 maanden over de datum is hoor. Ik bewaar het wel in afgesloten opbergboxen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ben heel erg benieuwd naar jouw ervaringen, hou je me op de hoogte? Vind ik leuk! :-)

Mijn ervaring tot nu toe..

Moby die uit de opvang komt en het weigerde te eten daar at het binnen een dag..;) met smaak..

Simba die van gemengde voeding naar hfst en nu naar SS eet het alsof ze iedere dag frietjes krijgt..en ze zien er alkebei prachtig uit..simba lijkt al meer te glanzen ;) maar misschien komt dat ook wel van het vele aaien..:intello:

aangepast door Kapafke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Welk voer is ss?? En waar krijgen jullie dieproefverrpakking

Science Selective van Supreme Pet Foods. Een brok die ontwikkeld is naar de nu bekende voedselbehoeften van konijnen en vaak door dierenartsen aangeraden wordt door de goede balans van vitaminen en mineralen ^^

 

Je kan op verschillende webwinkels een proefzakje aanvragen, gewoon even rondzoeken. 

 

Ikzelf voer ook SS, eerst adult, toen senior, heb het ad libitum gegeven, omdat m'neer weigerde hooi te eten (toen ik hem net had heb ik de fout gemaakt hem pretvoer ad libitum te geven... Daarna heeft het ook even geduurd voor hij de SS accepteerde, maar ik heb het pretvoer gewoon zo ver afgebouwd dat hij het wel moest eten). De nieuwe gaan ook weer op SS (Junior, tot 7 maanden en dan adult), nu beperkt vanaf het begin, ervan uitgaande dat ze gewoon prima gezond zijn en geen haakjes krijgen, anders gaan we eens op zoek naar een hardere brok. Tot nu toe hoorde ik ze toch echt wel flink kauwen op die dingen, dus dat ze als 'bros' aangemerkt worden verbaasd me XD Dan wil ik niet weten hoe hard die andere dingen zijn. Maar dan weer... als je ziet waar konijnen doorheen komen. Dan sta jij met je hand tegen je tanden "auw auw auw!". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .