Ga naar inhoud

Urine brand


salina

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vlekje heeft twee kale achterpoten. Ik ben vandaag naar de DA geweest en Vlekje heeft urinebrand. Hebben jullie hiermee ervaring en wat doen jullie? Ik maak vlekje haar achterpoten 2x per dag schoon met lauw water. DA zei dat je ook vaseline op kan doen die snel in trek en niet geparfumeerd is. Welke kan ik gebruiken? Vlekje woont buiten met 2 andere nijntjes. Ik heb een fleece dekentje op de grond gelegd zodat ik de grond zo schoon kan houden. Wanr Vlekje zit vaak op de hooi met urine erin. Ik verschoon het fleece deken 2x per dag.

Heeft iemand tips of advies? Of doe ik het zo goed?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees wel eens dat fleece dekens juist niet fijn zijn voor de huid. Zelf heb ik nu een logeetje met urinebrand gewoon op oude handdoeken zitten. Een vetbed is waarschijnlijk nog een betere optie.

Op de huid kun je vaseline doen, maar ik vond dat te plakkerig en gebruik liever baby-olie.

Is er een oorzaak bekend? Want wat je nu doet is symptoombestrijding, maar geen behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster heeft helaas ook vaak last van urinebrand maar dat heeft een oorzaak (blaasgruis/blaasontsteking), jij behandelt nu alleen het symptoom wat is de oorzaak van de urinebrand bij jouw konijn? Anders kun je bezig blijven denk ik, oh Christaaa zei dit ook al, sorry Christaaa!:$

Anyway, ik hoop dat je de oorzaak vindt, dat zou mooi zijn, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad belangrijk de oorzaak aan te pakken. Ik weet niet wat voor onderzoeken gedaan zijn?

Blaasontsteking kan ook urinebrand veroorzaken en is makkelijk te testen. Maar ook EC kan urinebrand als (enige) symptoom geven. En zo zijn er nog weel meer oorzaken. Urinebrand is naar mijn weten in iedergeval nooit een opzichzelfstaand probleem.

sudocreme werkt idd goed om de huid te beschermen. Maar niet te dik smeren. Dan werkt het averechts. Ook calendula kan de huid tot rust brengen, maar dit geeft geen beschermend laagje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .