Ga naar inhoud

Abces na castratie


Dinoo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, sinds 4 weken hebben wij 2 Franse hangoren Kees en Dino. We hebben ze van iemand overgenomen. Beiden waren niet geholpen. We wilden geen nestje dus hebben Kees direct laten castreren. Dit was allemaal goed gegaan en bij thuiskomst begon Kees al vrij snel te eten en drinken. Toen we voor na controle terug waren bij de dierenarts was de wond mooi genezen alleen zat er op de plaats waar zijn bal gezeten had een vreemde bult. Hier kwam ook pus uit. Dierenarts heeft deze leeg gemaakt en we kregen antibiotica mee. De bult bleef in eerste instantie klein en we konden zelf ook nog wat pus eruit krijgen. Net toen we bijna met de antibiotica mochten stoppen begon zich weer een bult te vormen alleen dan iets verder naar beneden dus niet meer bij het gaatje wat we konden leegmaken. Weer terug naar de dierenarts en die heeft de andere bult leeggemaakt en we moesten weer antibiotica blijven geven. Ze denken dat een hechting heeft geïrriteerd of dat hij niet tegen de hechting kon.

Vanmiddag gaan we weer kijken of de bult terugkomt of niet. Als dit het geval is moet hij namelijk weggesneden worden zei de dierenarts. Zelf vind ik het zo zielig als Kees weer geopereerd moet worden en binnen moet zitten (is een buitenkonijn) want hij is binnen helemaal niet blij. Hij heeft zo'n dikke vacht en het dus behoorlijk warm binnen. En het apart zitten vinden beide konijnen ook niet leuk.

Nou is mijn vraag heeft er iemand ervaring met zoiets en misschien nog een idee wat we anders zouden kunnen doen om dat wegsnijden te kunnen Voorkomen en Kees op een andere manier te helpen? Als het niet anders kan dan laten we hem natuurlijk opereren maar misschien is er nog iets anders wat we kunnen doen. Hij eet en drinkt prima en is ook nog net zo actief en aan het spelen als voorheen.

Alvast bedankt groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat een pech zeg! Ik heb zelf gelukkig geen ervaring met abcessen. Ik weet wel dat ze open gehouden moeten worden, zodat je de troep er uit kunt drukken en spoelen en dat hij antibiotica moet krijgen, maar zoals ik het lees gebeurt dit allemaal..

Hier is een recent topic over een konijn met een groot abces, waarin veel tips gegeven zijn, misschien kun je daar vast wat informatie uit halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Ik heb het topic gelezen alleen heb ik dan de vraag hoe je zoon abces open kan maken/houden. De eerste week zat er namelijk een korstje op dat ik eraf kon halen en daar het pus uitdrukken en schoonmaken. Op de nieuwe bult was de opening meteen de volgnde dag weg en kan ik ook geen korstje oid vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .