Ga naar inhoud

Soort blaasjes in de oren


Bunnybest

Aanbevolen berichten

Ik was mijn konijntje lekker aan het knuffelen onder zijn oortjes, toen ik wat blaasjes voelde. Ik keek onder zijn oor, dus zegmaar uhm... als je het oortje omhoog doet, bovenaan aan de binnenkant, daar zaten wat bultjes. Beide oren. Moet ik meteen naar de DA gaan of kan ik zelf wat ondernemen? Of afwachten? Het zijn kleine bultjes/blaasjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bultjes op de oren is een symptoom van myxomatose. Maar als je konijn ingeënt is dan ga ik er vanuit dat het dat niet is. Konijnen kunnen alleen ingeënt worden tegen myxomatose en vhs, als je konijn het nieuwe combinatievaccin gehad heeft is de kans op myx echt nihil. Ik heb nog niet gehoord van konijnen die met dit vaccin geënt zijn en toch myx gekregen hebben. Ik zou er wel even een dierenarts naar laten kijken voor de zekerheid. Weet je hoe lang ze er al zitten? Zie je ook op andere plekken nog blaasjes of bultjes? Bij de neus, ogen, geslachtsdelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar het is wel verstandig om even na te vragen welk vaccin hij gehad heeft. Het oude vaccin was maar een paar maanden werkzaam en veel konijnen die dat vaccin gekregen hadden werden alsnog ziek. Het nieuwe vaccin is een combinatievaccin tegen Myxomatose en vhs. Dit is een jaar werkzaam en ik heb nog niks gehoord van dieren die met die stof geënt zijn en myx of vhs gekregen hebben. Het is wel belangrijk om die prik elk jaar te herhalen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn had een paar weken geleden ook zoiets.

Bij hem was het ook in de oren, bovenaan. Het leek wel op kleine, bruinachtige korstjes.

Hij krabde er niet meer dan normaal en hij schudde ook niet vaker met zijn koppie. Nu zijn ze volgens mij zo goed als weg.

Maar bij jouw lijken het iets meer op bultjes, of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .