Bunnybest Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 Ik was mijn konijntje lekker aan het knuffelen onder zijn oortjes, toen ik wat blaasjes voelde. Ik keek onder zijn oor, dus zegmaar uhm... als je het oortje omhoog doet, bovenaan aan de binnenkant, daar zaten wat bultjes. Beide oren. Moet ik meteen naar de DA gaan of kan ik zelf wat ondernemen? Of afwachten? Het zijn kleine bultjes/blaasjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iloveanimals Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 kan je misschien een foto maken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnybest Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 eh nee want hij leeft buiten en het is donker Ik probeerde het zo goed mogelijk te omschrijven XDhttp://lovelyteddywidders.weebly.com/uploads/9/8/2/7/9827914/9111214_orig.jpgdat bovenste oortje heeft een beetje dezelfde bultjes in de oren. Maar hij zit niet in die houding hoor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iloveanimals Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 miss zijn het een soort wratjes of moedervlekjes ofzo? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnybest Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 Denk ik niet want het zijn er nogal wat. Ik wacht nog op andere reacties Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 Is je konijn ingeƫnt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnybest Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 Ja, maar ik weet niet voor wat. Mijn ouders regelen dat dus ik weet niet waarvoor. Maar heb je idee wat het zou kunnen zijn dan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 Bultjes op de oren is een symptoom van myxomatose. Maar als je konijn ingeƫnt is dan ga ik er vanuit dat het dat niet is. Konijnen kunnen alleen ingeƫnt worden tegen myxomatose en vhs, als je konijn het nieuwe combinatievaccin gehad heeft is de kans op myx echt nihil. Ik heb nog niet gehoord van konijnen die met dit vaccin geƫnt zijn en toch myx gekregen hebben. Ik zou er wel even een dierenarts naar laten kijken voor de zekerheid. Weet je hoe lang ze er al zitten? Zie je ook op andere plekken nog blaasjes of bultjes? Bij de neus, ogen, geslachtsdelen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnybest Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 Alleen op de oren hij heeft het geloof ik nog maar net. Anders was het me al eerder opgevallen.Ohw. Als hij ingeƫnt wordt is dat dan automatisch voor myxomatose? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 ja, maar het is wel verstandig om even na te vragen welk vaccin hij gehad heeft. Het oude vaccin was maar een paar maanden werkzaam en veel konijnen die dat vaccin gekregen hadden werden alsnog ziek. Het nieuwe vaccin is een combinatievaccin tegen Myxomatose en vhs. Dit is een jaar werkzaam en ik heb nog niks gehoord van dieren die met die stof geƫnt zijn en myx of vhs gekregen hebben. Het is wel belangrijk om die prik elk jaar te herhalen natuurlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnybest Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 Oke, ik zal het vragen aan mn ouders.Morgen maak ik wel ff een foto zodat het wat duidelijker is. Hij heeft niks bij zijn ogen ofzo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnybest Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2013 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Hoe zien de neus/mond/ogen en geslachtsdelen van je konijn eruit? Gewoon mooi schoon zoals het hoort? Of zitten daar ook van die vreemde plekjes? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnybest Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2013 (aangepast) Volgens mij niks bijzonders, maar ik ga nu zn geslachtsdelen ff bekijken Nope, niks bijzonders, helemaal schoon 22 december 2013 aangepast door Bunnybest Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Woezel en Pluk Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 volgens mij kan het ook irritatie van andere beestjes zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Zijn het geen krabplekjes? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xILYx Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Mijn konijn had een paar weken geleden ook zoiets.Bij hem was het ook in de oren, bovenaan. Het leek wel op kleine, bruinachtige korstjes.Hij krabde er niet meer dan normaal en hij schudde ook niet vaker met zijn koppie. Nu zijn ze volgens mij zo goed als weg. Maar bij jouw lijken het iets meer op bultjes, of niet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnybest Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2013 Nou ja het zit er een beetje tussenin. Beetje platte bultjes zegmaar hij lijkt er niet al te veel last van te hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Kun je deze foto niet naar je dierenarts sturen? Dan kan die bepalen of het nodig is om langs te komen of niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnybest Geplaatst: 23 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2013 Ja oke ik zal wel kieken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnybest Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 de dierenarts zei dat het gewoon irritatie is van luizen enzo. Ze had een pipetje meegegeven ofzo dat ertegen helpt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xILYx Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Hmm, ik zal mijn konijn binnenkort nog maar eens bekijken. Volgens mij is het nu al minder, maar ik kijk nog wel even. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten