Ga naar inhoud

rode urine,konijn drinkt niet genoeg


blondie

Aanbevolen berichten

ik heb een week geleden een angora-dwerg konijntje bij een fokker gehaald. sinds ik hem heb plast hij rood. op internet zeggen ze dat dit meestal niet ernstig is en dat het door het voer kan komen. ik heb hier over gebeld met de fokker en ze wist ook niet precies wat het was. de ander jongen van het nest hebben er geen last van. de fokker denkt dat hij hoogst waarschijnlijk te weinig drinkt. ik heb hem nu een flesje met drinken en een bakje met drinken gegeven maar hij plast nogsteeds rood.hij is nog te jong voor groenvoer. hij is gelukkig heel levendig en heeft geen pijn of zo iets.heeft iemand een idee hoe ik hem aan het drinken krijg? alvast bedankt, marieke en sammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor bodembedekking heb je?

Wat voor voer geef je? Wel anders dan de fokker gaf?

Misschien is het een idee om wat urine langs de dierenarts te brengen voor een onderzoekje?

(zet je konijn op een schone ondergrond zonder bodembedekking en houd een schoon spuitje zonder naald in de buurt. Als je konijn plast zuig je het op in het spuitje, en die urine breng je naar de dierenarts)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het konijntje is 20 augustus geboren en is een rammetje. hij krijgt het zelfde eten als bij de fokker. en heeft hooi als ondergrond. ik heb het met die fokker ook over blaasontsteking gehad. maar volgens haar komt dat zelden of nooit voor op zo een jonge leeftijd en dan zou je het ook in het gedrag zien. hij is ook niet smerig of zo van onder. eigenlijk ziet alles er normaal uit. buiten dan de kleur van zijn urine. maar ik was al van plan om langs de dierenarts te gaan, maar ik wou even weten of hier iemand was die het zelfde probleem heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt hem op hooi zitten???? hoe weet je dan dat ie rood plast??? Je hebt waarschijnlijk een teddy dwerg vermoed ik zo.die zou per dag 100 ml per dag moeten gaan drinken.dus is maar 1 derde van een drink fles.Maar zolang ie goed eet en keuteld.

Ik zou als onder grond aubiose en of vlas grbruiken met stro er over heen .Hooi is eigelijk om op te eten.Wat elke dag goed voor hun is.De fokker heeft gelijk zo jongen en dan al blaas problemen komt ¨practies niet voor.Maar zuig wat urine op en ga naar de da zou ik zeggen als je ongerust bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben gister met hem naar de dierenarts geweest en er is gelukkig niks aan de hand. hoogstwaarschijnlijk was het een stof die in de biks (voer) van hem zit. hij denkt dat het vanzelf over gaat. het is een angora-dwerg konijn, getatoeëerd en al. hij zit op hooi omdat ik daar op dit moment ongeveer 2000 pakken van heb, ik heb namelijk een heleboel koeien in een stal thuis.maar hij heeft ook een ruif waar hij vers hooi uit kan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .