Ga naar inhoud

Zindelijk, behalve op de bank!


Floooor

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb een heel lief mannetje konijn van 5 maanden oud is die eigenlijk heel zindelijk is, behalve op een plek: mijn rode, (gelukkig) leren bank. Hij poept en plast alleen in zijn toilet in zijn hok in de woonkamer, maar zodra hij uit zijn hok mag, poept hij het liefst op de bank, ook als ik er op zit. Nou hoeft het konijntje van mij echt niet persee 100% zindelijk te zijn, maar hij laat gewoon hele hopen keutels achter de bank. En als ik niet oplet, wil hij die keuteltjes ook wel eens vergezellen met een plasje. Zonde, zo heb ik al meerdere kussens weg moeten gooien.. Alleen op de bank dus, helemaal nergens anders in de kamer. Hoe kan dit? En hoe kan ik het hem afleren? Ik maak de bank elke keer schoon met schoonmaakazijn om zijn geur te verwijderen, maar dat helpt niet. Ook reageer ik altijd 'boos' als ik het merk en springt hij van m'n schoot om daarna weer uitgerekt 20 cm van mij vandaan door te slapen. De keutels leg ik altijd in zijn toilet en probeer hem ook meestal in de kooi te zetten als ik merk dat hij poept.

Ik hoor graag jullie tips/suggesties om hem dit irritante gedrag af te leren!

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij echt hopen keutels achterlaat ziet hij jouw bank gewoon als wc. De enige manier om het af te leren is zorgen dat hij niet meer op de bank komt, in elk geval een tijdje. Misschien is hij dan na een week of 3 vergeten dat hij je bank als wc gebruikt. Als je hem op de bank toe blijft laten geloof ik niet dat je het hem af kunt leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Thanks voor de reacties! Ik ben meteen begonnen met hem toegang tot de bank te weigeren en dan rende die gelijk naar zijn kooi om zijn behoefte te doen. Nu 2 weken later poept ie niet meer op de bank en kan hij gelukkig weer gezellig er bij komen liggen! Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Onze Pingu heeft het zelfde probleem. Zinnelijk behalve op de bank. We hebben haar een tijd van de bank afgehouden voor enkele maanden. Nadien mocht ze weer af en toe op de bank. Dat ging allemaal goed, tot dat ze zich weer na een paar weken te confortabel voelde om na een uur rustig op de bank gezeten te hebben opnieuw op de bank te plassen.

Hier is het enige remedie dus Pingu niet op de bank laten helaas :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is handig als je konijn al een tijdje op de bank zit om die af en toe terug in de kooi te zetten zodat die daar haar behoefte kan doen. Je kunt niet meteen van haar verwachten dat ze lekker op de bank ligt en dan tussendoor even naar de kooi gaat om haar behoeften te doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is handig als je konijn al een tijdje op de bank zit om die af en toe terug in de kooi te zetten zodat die daar haar behoefte kan doen. Je kunt niet meteen van haar verwachten dat ze lekker op de bank ligt en dan tussendoor even naar de kooi gaat om haar behoeften te doen ;)

Hoezo niet? Als ze op het vloerkleed ligt doet ze dat wel (of ergens anders). We hebben het met alle geduld geprobeerd (weken aanlooptijd).

Ik vind het bijzonder dat de bank vaak zo interessant is voor een konijn om zijn/haar behoefte te doen. Moet iets met de geur of type stof te maken hebben (de geur die wij achterlaten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .