Ga naar inhoud

Bedplasser(s)


Bazinga

Aanbevolen berichten

Ik denk dat iets dergelijks ooit eens gepost is geweest, maar vond het niet meteen terug...

Onze nieuwste aanwinst is nog niet 100% zindelijk. Als ze mag rondlopen door het huis vinden we hier en daar wel eens een keutel (vooral als ze verschiet van een lawaai, iemand die binnen komt of een botsing heeft met ons ander konijn), dit zijn dan geen hoopjes (alsof ze echt 'doelbewust' daar keutelt), maar 1 keutel. Plasjes vinden we overdag niet naast de kooi.

Maar wanneer ze 's nachts in haar kooi moet (kooi + ren), is het 's ochtends een alsof er een keutelbom is ontploft :-) En regelmatig liggen er dan ook plasjes op de grond van de ren (dus buiten de kooi). Ik weet natuurlijk niet of dit van haar (Sushi) is, of van het ander konijn (Bazinga). Is dit omdat ze de ren aanziet als haar territorium (kooi + ren = kooi en ik mag plassen waar ik wil)? Of kan ik een extra wc zetten in de ren (in het begin deed ik dit, maar meer dan extra rommel maken deed dit niet)? Of moet ik gewoon meer geduld hebben met de zindelijkheidstraining?

Ps, Bazinga is, voor zover ik weet, volledig zindelijk en doet zijn behoefte in een wctje. Tegenwoordig graaft hij daar regelmatig in, kan het zijn dat hij dit doet omdat hij niet wil dat Sushi haar geur daar in zit? Sushi doet haar behoefte af en toe in de wc (vooral plasjes al in de wc), maar keutelt er vaak op los in haar kooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit topic staan een hoop tips!

Dankje Eefje, ik had dit gisteren doorgelezen. Alle tips daar heb ik eerder al toegepast... Met uitzondering van het afzetten van stukken, aangezien het om hun ren kan ik die moeilijk kleiner maken. Ik hou het op geduldig blijven en haar blijven trainen (met lekkere stukjes groen bij elke plas en keutel in de wc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toch nog even vragen of er nog mensen zijn die dit herkennen. Wanneer ze overdag in de kooi (kooi+ren) moeten, dan vindt ze wel de weg naar de wc, er zijn dan nauwelijks keutels naast de kooi. Het is precies of ze 's nachts niet ziet waar ze heen moet.

Merkte vandaag wel dat ze heel de handdoek onder geplast had, en ja, dat ruikt nrlk harder. Die haalde ik eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .