Ga naar inhoud

Peentje is nog steeds erg mager


Gekkie

Aanbevolen berichten

Zoals waarschijnlijk sommigen van jullie nog wel herinneren, is Peentje mijn voedster op sterven na dood geweest...

Ze is uiteindelijk weer helemaal opgeleefd en het gaat erg goed, alleen blijft ze super super dun....

De DA had voorgesteld om ze ander voer te geven omdat hij vermoedde dat Peentje tegen een van die voedingstoffen niet tegen kon. (ik gebruikte Beaphar care + )

De DA raadde me aan om "Versele-laga cuni complete" te gebruiken (dit is Belgische biks).

Ondertussen zijn ze al een hele tijd overgestapt op Cuni-voer, maar Peentje blijft hartstikke dun... Takkie daarentegen is lekker mollig (want dat was ook maar een ielig mannetje.... :bunny2: )

Is er iets dat ik kan doen zodat Peentje weer wat dikker wordt? Het leek de DA ook verstandig om een kuur te doen voor haar darmen om die te neutraliseren ofzoiets...

Peentje haar eetlust is overigens wel erg normaal, valt als vanouds aan op eten :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Voor een echte Nederlandse Hangoordwerg is dit inderdaad ruim aan het gewicht, maar ik vermoed dat Peentje geen echte Nederlandse Hangoordwerg is als ik plukjes op de foto zie.

Voel je al haar botten oid zitten waarom ze dun is? Is er niet meer aan de hand?

Klopt, Peentje is een hangoor-leeuwekopje :-) (takkie is ook leeuwekopje)

Is dat gewicht normaal dan?

Ik kan haar botten voelen en ze is altijd wat 'dikker' geweest vroeger. Nu zelfs ondanks haar wintervacht, vind ik haar maar mager... Ze eet nochtans als vroeger, schrok-kop haha

Ik denk dat ik nog maar eens naar de DA ga, voor die kuur voor haar darmen. Dat stelde hij toen al voor, maar had het niet in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .