Ga naar inhoud

Niet eten na castratie


AndrA

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik ben hier 'nieuw' want ik was vergeten dat ik ooit al een keer een account had aangemaakt :P

Nou heb ik een probleempje van zo'n 2 kilo zwaar.

Ik heb een van mijn voedsters maandag 9 december laten castreren omdat ze een eierstokafwijking had en (volgens de dierenarts) een vergrote kans op baarmoederkanker. Ze heeft in het verleden twee per-ongeluk nestjes gehad, waar van er maar 1 jong nijntje is blijven leven, de andere waren doodgeboren. Verder was ze heel vaak schijnzwanger en had ze last van opgezette tepeltjes.

De operatie zelf is goed gegaan, ze hebben niet hoeven zoeken naar de eierstokken, en volgens de assistente had ze een heel klein beetje gegeten.

Ik heb haar weer mee naar huis genomen en binnen gezet (ze zit normaal met haard vriendje buiten). Ik heb haar van alles aangeboden, maar ze eet niet! Twee keer dacht ik dat ze op hooi zat te knabbelen, maar voor de rest wil ze niets eten, en ze raakt haar voer ook niet aan. Dinsdagochtend ben ik begonnen met dwangvoeren en 's middags nog een keer langs de DA. Ik heb Ciseral Drops en bio-lapis (bacteriepoeder) in huis, en daar ben ik gisterochtend mee begonnen. Ik heb appel, wortel, geplette en geweekte brokjes geprobeerd, stukjes brood (waar ze normaal gek op is) olvarit wortel en supreme sience recovery voeding maar ze wil helemaal niets!

Nou vind ik dwangvoeren geen probleem, maar als ze uit zichzelf gaat eten is natuurlijk hardstikke fijn. Heeft iemand nog een tip? Ik ga zo nog een stukje appel proberen en wat sla.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze wel pijnstilling? Ik denk dat dat in elk geval nodig is.

Zit haar maatje momenteel ook bij haar? Het kan wel eens helpen als hij voordoet dat het eten lekker is.

En verder ben je denk ik goed bezig. Af en toe dwangvoeren om de boel op gang te houden en veel dingen aanbieden om zelf te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .