Ga naar inhoud

konijnen voeding


Bart lover

Aanbevolen berichten

Het blijft je konijnen in de gaten houden of ze meer nodig hebben. Elk konijn is anders en een richtlijn is geen wet. Of een konijn meer nodig heeft als hij buiten zit zal ook per konijn verschillen.

overigens is de richtlijn voor ss 10 tot 15 gram;) maar als die van jou op gewicht blijven met meer ook prima natuurlijk. Zoals ik al zei, elk konijn is anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

10-15 gram is ook echt te weinig voor mijn konijnen die SS eten.Ik voer ze inmiddels 50 gram per dag/per konijn omdat 40 gram echt te weinig was.En dan eten ze ook nog een volle emmer hooi per dag,veel andijvie,beide een half stronkje witlof en een stuk wortel.Oh ja ze wegen 1650 en 1850 gram per nijn.Ze eten letterlijk de oren van mijn hoofd.:) Ze leven wel buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De één weegt vier kilo en de ander anderhalf. Volgens mij is dat wel goed. Je kunt de ribbetjes niet voelen en ze hebben geen natte keuteIls oid. . En ze stellen zich vreselijk aan :)

Als je de ribben niet kunt voelen zijn ze waarschijnlijk toch wel wat stevig :whistle2: en aanstellen kunnen ze als de beste :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat biks bijvoer is, en dus eigenlijk overbodig is als ze genoeg hooi krijgen. Ze kunnen dus volgens mij nooit te 'weinig' krijgen.

Ben ik het grotendeels mee eens,maar dat hangt erg van de kwaliteit van je hooi af.Ik voer nu pruthooi van C1000(ze vinden het zalig maar de kwaliteit vind ik echt prut)en dan ben ik blij met SS als aanvullertje.Als je echt kwaliteitshooi hebt en dat ook nog eens varieert met verschillende kruidenhooi's dan zou je idd een minimun aan biks kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eten wel hooi maar niet ontzettend veel. Misschien als ik biks minder dat ze dan 'gedwongen' meer hooi gaan eten. Ik zal het eens proberen.

dat dacht ik ook maar dat helpt niet, je moet hooi vinden wat ze lekker vinden maar dat is niet zo makkelijk bij sommige

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .