Ga naar inhoud

Wond na castratie


nicoline

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, twee dagen geleden is Ukje op bezoek geweest bij de dierenarts. Nou had ik al heel veel informatie opgezocht en ook via de bunnybunch konijnkundige dierenartsen lijst mijn dierenarts gekozen. Maar nou is er mij toch een paar vragen waarop ik het antwoord nog even niet kan vinden.

Hoe zou de wond er ongeveer uit moeten zien? En hoelang zal de genezing ongeveer duren?

Ukje eet en drinkt wel ietsje minder dan normaal maar hij is wel heel actief. Wel merk ik dat hij veel likt aan het gebied rond de wond. Verder merk ik ook dat hij veel van zijn keutels op eet, zou hier een reden voor zijn?

Uk heeft nu vooral lakens in zijn kooi en ik probeer het zo schoon mogelijk te houden. Een koude ondergrond vermijd ik ook en de snugglesafe verwissel ik regelmatig. Heeft misschien iemand nog tips? Ik zal een foto van de wond erbij plaatsen. Zelf vond ik het een beetje rood wat kan duiden op irritatie of een ontsteking. Dus zelf dacht ik misschien al aan het insmeren met vaseline of het bellen van de dierenarts voor pijnstilling. Alhoewel het niet oogt dat Uk pijn heeft vanwege zijn extreem actieve houding.

Foto550-ZNBMWMB6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt op de foto wel wat rood, maar moeilijk te zeggen. Ik zou in elk geval niet zelf gaan smeren en zeker vaseline het geen nut. Bij twijfel zou ik de dierenarts vragen of je even langs kan komen voor wondcontrole. (beter vandaag dan in het weekend, lijkt me)

een snugglesafe zou nu echt niet meer nodig moeten zijn hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al langs geweest bij mijn eigen dierenarts! Heb toch liever het zekere voor het onzekere, maar ze vond het er niet slecht uitzien en zalven zou niet nodig zijn omdat uk het er waarschijnlijk toch weer aflikt en om een rompertje of kap te gebruiken vond ze niet nodig, de ernst was er niet en het zou het konijn alleen maar stress opleveren. Misschien was ik wat te overbezorgd om de kleine viervoeter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet zeker, maar het ziet er volgens mij niet uit als een gapende wond.

Ga er in ieder geval niet aanzitten om infecties te voorkomen. Haal scherpe dingen uit de kooi. Denk ook aan de prikkende sprietjes hooi. Desnoods maar even een kale kooi. Verder likken ze het zelf altijd wel schoon. Zet desnoods de kachel wat warmer zodat hij het niet koud krijgt. In principe zou het allemaal snel en probleemloos moeten genezen.

Vertrouw je het niet, dan kun je altijd naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dankjewel, ben echt blij met het advies wat ik altijd krijg via bunnybunch! Je advies is inderdaad gelijk aan wat de dierenarts zei. Zonder bunnybunch had ik waarschijnlijk gedacht dat de binnenkooien die verkocht werden in de winkels groot genoeg waren terwijl deze eigenlijk veel te klein zijn en er zijn nog zoveel dingen die ik door bunnybunch nu anders doe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .