Ga naar inhoud

Enorm veel graven + vieze voeten wassen?


Cubi

Aanbevolen berichten

Mijn twee monstertjes zijn de afgelopen paar dagen enorm veel aan het graven. Dit doen ze vooral in het toilet. Ze gooien het toilet om/weg, graven in de inhoud van het toilet en plassen vervolgens op de plek waar het toilet stond. Ik heb vanavond eindelijk de beschikking over een boor zodat ik het toilet vast kan zetten.

Het gevolg is nu gele vieze voeten. Dit lijkt me niet fijn voor hun, misschien is er ook gevaar op urinebrand oid?

Ik wil dit graag schoonmaken maar ik weet niet zo goed hoe en waarmee. Mij is altijd verteld dat je konijnen niet mag wassen, mag ik wel de voeten afspoelen met water? En zou dit voldoende helpen om de urine etc uit de vacht te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt heel vreemd maar bij mij heeft het ook gewerkt. Koop bij de supermarkt bij de bakafdeling maïzena poeder. Je houdt je konijntje vast en strooit het over de pootjes. Je moet het er goed inwrijven. Dan kun je het er weer uitwrijven. Als je konijntjes los lopen (buiten anders ligt je huis vol) kun je ze ook met het poeder aan hun pootjes naar buiten laten gaan, want als ze rennen gaat het er snel af. Bij m'n witte konijntje (die graag slaapt in haar vieze wctje) werden haar pootjes veel witter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies, niet teveel gaan rommelen met middeltjes en water. Ze wassen zichzelf wel is mijn ervaring. En dat het niet mooi is, jammer dan. Voor je het weet vatten ze kou of creëer je wondjes met het gewrijf. Dat moet je nu met deze kou al helemaal niet hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben ook geen spierwitte pootjes, maar dat vind ik niet gek, ze banjeren door van alles en nog wat.

Maar ze wassen hun pootjes en voetzooltjes als het goed is zelf hoor, ik zie het hier in ieder geval regelmatig gebeuren.

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes hebben dat inderdaad ook wel eens, ik laat het er altijd op zitten en ze wassen het zelf wel.

Het ene konijn wat meer dat het ander maar het kan geen kwaad. Ik zal het niet zomaar gaan wassen in ieder geval.

Ze stappen zelf wel eens vaker in hun water bakkjes tijdens het spelen. Dan is het ook weer schoon haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .