Ga naar inhoud

mijn konijntje is verkouden!


Keesje001

Aanbevolen berichten

wie kan mij tips geven?

mijn konijntje is verkouden, ze zit afentoe te niesen en soms heeft ze een snotneusje. ik heb al naar de dierenarts gebeld, zij zeggen: zolang ze nog eet en actief is hoef je nog niet langs te komen.

ze eet nog prima en is zo actief als normaal, iemand tips met welke producten mijn nijn hier vanaf kan komen?

groetjes keesje001

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat je konijn ziek is. Konijnen zijn niet echt verkouden op de manier dat wij dat kunnen zijn. Waarschijnlijk heeft je konijn 'snot'. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld de pasteurellabacterie. Ik vind het een vreemde reactie van je dierenarts. Snot gaat niet vanzelf over, als het niet behandeld wordt zal het chronisch worden en kunnen er mogelijk abcessen enz ontstaan. Het is dus beter om zo snel mogelijk te behandelen.

Er zijn veel topics over snot hier op BunnyBunch. Lees die eens door. 1 van mijn konijnen heeft ook (chronisch) snot. Ik heb vorige week een topic geopend met de titel Draxxin (een medicijn), maar er zijn dus nog veel meer topics over.

Staat je dierenarts op de konijnkundige lijst? Deze lijst vind je op BunnyBunch (ik weet niet precies waar, maar dat is wel te vinden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is de lijst die lienappelsien bedoelde: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-(vernieuwd). Ik ben het met lien eens je kan beter vroeg starten met een abkuur dan laat, hoe later je begint hoe langer je moet behandelen. Ik heb ook een konijn met snot die nu al 9 duplo injecties (antibiotica) heeft gehad en nog steeds niet beter lijkt te worden.. Ik zou wel even een second opnion vragen bij een kkda van de lijst. (als er een in de buurt zit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .