Ga naar inhoud

Panacur toedienen hoe??


knufmw

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

mijn konijn heeft worpjes op de keutels. Nu moet ik 14 dagen lang panacur toedienen. Nu weet ik

uit ervaring dat 1 dag nog wel gaat bij ons konijn. De rest word een regelrechte ramp.

Ze word dan heel wild en vertrouwd je de 1e weken niet. Dit kan geen 14 dagen gegevens worden.

Iemand een goed idee hoe we dit kunnen doen doormiddel van op groente ofzo?

Mijn dank zal heel groot zijn als iemand een goede methode weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen laatst preventief behandeld met panacur. Ik heb toen toch behoorlijke hoeveelheden moeten toedienen, de hoeveelheid is afhankelijk van de suspensie die je krijgt. Ik had de 2.5% suspensie en moest elke dag 1.5ml geven. Mijn konijnen zijn nogal klein, als je een groot konijn hebt kun je met deze suspensie helemaal je lol op. Dat valt echt niet te mengen met een theelepeltje appelmoes. Ik zette ze even apart en gaf het over de groenten heen, dat ging wel, hoewel ze de onderste blaadjes waar de meeste panacur op zat toch lieten liggen.

Mocht dat allemaal niet lukken, tsja, dan gewoon een spuit in het bekkie en vasthouden, desnoods met een theedoek strak om je konijn heen zodat ze niet zo kan spartelen en jij goed grip hebt. Wat moet dat moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen laatst preventief behandeld met panacur. Ik heb toen toch behoorlijke hoeveelheden moeten toedienen, de hoeveelheid is afhankelijk van de suspensie die je krijgt. Ik had de 2.5% suspensie en moest elke dag 1.5ml geven. Mijn konijnen zijn nogal klein, als je een groot konijn hebt kun je met deze suspensie helemaal je lol op. Dat valt echt niet te mengen met een theelepeltje appelmoes. Ik zette ze even apart en gaf het over de groenten heen, dat ging wel, hoewel ze de onderste blaadjes waar de meeste panacur op zat toch lieten liggen.

Mocht dat allemaal niet lukken, tsja, dan gewoon een spuit in het bekkie en vasthouden, desnoods met een theedoek strak om je konijn heen zodat ze niet zo kan spartelen en jij goed grip hebt. Wat moet dat moet.

Oh dat is zeker veel ja!

Ik had hier Panacur Pasta, dat waren wat minder grote hoeveelheden. (Misschien meer geconcentreerd? Geen idee verder hoor.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .