Ga naar inhoud

Knuf weer naar dierenarts


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik ben net weer met Knuf bij de dierenarts geweest, voor 3e keer deze week.

Sinds gister at ze haast niet en ze heeft buikpijn. De dierenarts heeft haar gedwangvoederd en vocht gegeven met infuus, prik gegeven om darmen te stimuleren enz. Nu moeten zelf gaan dwangvoederen en vezelrijk groen geven en hooithee. Als het niet lukt moet ze om half 5 opgenomen.

Nu is mijn vraag: wat geven jullie aan je konijn hem/haar over te halen zelf te gaan eten? En mag bleekselderij ook of alleen gewone selderij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan van die babyvoeding kopen met wortel smaak. (Wel zien dat er geen aardappelen inzitten ofzo)

En dat kan je mooi met een spuitje optrekken en in het mondje spuiten. Of om je konijn toch de nodige vezels te laten eten, steek ik altijd stukjes hooi in het mondje en wacht tot ze er uit zichzelf op beginnen te kauwen. Je moet er veel geduld mee hebben, maar meestal gaat het wel binnen..

Succes!

Over die selder dat weet ik niet. Ikzelf geef enkel groene selder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nijn echt moet eten zou ik gewoon vanalles proberen:

groenvoer (gewoon vanalles proberen, bleekselderij mag je gewoon geven hoor!), fruitsoorten, kruidenhooi, babyvoeding (wortel of fruithapjes maar er mag geen vlees of aardappelen in zitten), bikspapjes, hooithee....

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, dankjewel voor de snelle reacties, Ik ga dan zo even bleekselderij halen. Mijn vriend komt gelukkig zo thuis en dan gaan we proberen te dwangvoederen, ik hoop dat het lukt, ze is best sterk. Ik heb in ieder geval sience recovery en wortelhapje. Ga alles maar proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft uit haarzelf al wat wortelloof gegeten! We hebben haar ook nog een halve ml. sience recovery gegeven en ze krijgt zo hooithee. Mag ze de groente enzo die ze wel wil eten dan onbeperkt eten of niet? En mag ze ook hard brood? Dat wil ze wel maar ik weet niet of het nu mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze echt niets anders wil eten, zou ik het haar wel onbeperkt laten eten ja. Ze kan beter te veel van hetzelfde eten dan niets uiteindelijk.. Wel even haar stoelgang in het oog houden. Als die 'platter' wordt, zou ik toch gaan dwangvoeren met iets anders.

En een stukje hard brood kan ook niet zoveel kwaad hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, gelukkig maar dan eet ze in ieder geval wortelloof en brood. Ze begon daarnet ook al wat hooi te eten en de hooithee is ook bijna klaar.

Ik heb zelfs al 2 keuteltjes gezien (1 zachte en 1 iets hardere) dus ik hoop dat dat ook weer goed op gang aan het komen is. Het gaat in ieder geval beter dan ik had gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze eet tenminste al iets..

is het nog gelukt met dwangvoeren?

mijn konijntje wilde vorige week na zijn castratie ook niet meer eten, nadat hij een eetlustopwekkend prikje gekregen had en pijnstillers begon hij weer beetje bij beetje te eten. maar dat was pas na 2 dagen.. dus heb hem ook moeten dwangvoeren, dat ws echt geen pretje.

veel beterschap!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat gelukkig alweer aardig met Knuf.

We hebben haar vanmiddag een beetje gedwangvoederd en een kwartiertje later ging ze steeds meer eten. Ze eet vooral wortelloof, ook een beetje basilicum (2blaadjes), peterselie, witlof en hooi. Ze drinkt nog niet veel maar ze heeft vanmorgen ook een infuus gehad dus dat is vandaag niet zo erg.

Op een gegeven moment bleef ze eten en heeft ze zelfs wat biks gegeten.

Af en toe masseren we haar buik een tijdje en daarna eet ze wel beter dus ik denk dat dat wel helpt. Ik hoop dat ze zo doorgaat en dat dwangvoeden dan niet meer nodig is, ze vind het niet leuk maar met z'n 2en gaat het wel.

Ik zal morgen ook wel laten horen hoe het gaat. Vanmiddag nog even de da gebeld en die vond het best goed klinken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .