Ga naar inhoud

net terug van de DA!!


Thessa

Aanbevolen berichten

Maya, gromde de laatste tijd een beetje als ik in haar hok ging. Ik dacht dat het mss van de pijn zou komen ofzo. Maar vandaag was het echt erg! Dus mijn mama heeft gebeld naar de DA, en uitgelegd wat ze heeft. We moesten direct achter een antibiotica gaan. Maya mocht niet mee, omdat ze de rit mss niet zou overleven van de pijn, en stress.

De DA zegt dat ze waarschijnlijk Cocosidose heeft met een infectie erop. Nu moet ze 7dagen een antibiotica krijgen in haar drinken van (1cc). En als het dan niet beter is moet ik terug gaan.

Hopelijk gaat ze niet doodgann! (ik heb ze nu 3weken en 1dag...)

Wou het effe kwijt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid, goed dat je naar de DA bent geweest! Ik snap wel niet dat hij Maya niet heeft willen onderzoeken, dat ze niet mee mocht... Woont de DA ver van bij jullie?

Heeft hij ontlasting van Maya onderzocht? Heb je er meegenomen? Daarin valt vaak wel te zien of er sprake is van coccidiose of iets dergelijks...

Veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ze mocht niet mee, voor de stress en pijn. Anders zou het kunnen zijn dat ze het niet overleefd zou hebben.

De DA woont hier een 20-30 minuutjes van rijden. Het is een heel goede en daarom gaan we naar daar!

Misschien een hele domme vraag, maar doen DA's ook huisbezoeken?

:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het ook maar een vreemd verhaal...

het konijn gromt, de dierenarts stelt diagnose coccidiose en je krijgt zonder onderzoek medicijnen mee... Terwijl het konijn geen diaree heeft en verder geen ziektebeeld?

Is het grommen niet gewoon territoriaal gedrag omdat hormomen opspelen in plaats van ziekte?

Dierenartsen doen ook gewoon aan huisbezoeken hoor als dat nodig is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een hele domme vraag, maar doen DA's ook huisbezoeken?

:$

Ja ik laat in nood gevallen als ik het konijn niet wil vervoeren de da aan huis komen voor de konijnen.Dat was een paar jaar geleden het geval bij een voedster met jongen van 10 dagen.Dan ga ik ze niet uit hun omgeving halen.

Maar het komt natuurlijk weinig voor bij konijnen.Maar als het moet komen ze geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas trouwens op met antibiotica in het flesje wij moesten het ook doen van de DA en toen bleek dat het balletje van de fles vast ging zitten doordat het water wat plakkeriger werd. en zo kreeg mijn nijn dus geen medicijnen binnen en nog veel erger ook geen water.

nu doen we het met een spuitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx iedereen!

Maya heeft wel een aantal symptomen hoor. Zoals dat ze veel minder eet en haar buikje staat ook dik. Als ik in haar hok kom, grolt/piept ze. En dan als je haar opneemt blijft het ook. Dus ik denk wel dat dat een teken van pijn is?!!

We hebben een heel goede DA! Anders zou ik er niet naartoe gaan. Maar jammer genoeg zie ik er nu wel nog niet veel betering in... De DA denkt dat het van gras te eten is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .