Ga naar inhoud

Uitstellen van de entingen?


Marleen21

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben een tijdje weggeweest maar ik zou erg graag jullie advies willen hebben!

Ik heb 6 konijnen en 3 ervan worden in Maart/ April geënt en de andere 3 zouden eind November geënt moeten worden.

Dit is zo gekomen omdat mijn konijnen allemaal opvangers zijn en dus geënt zijn toen ik ze uit het asiel heb gehaald.

Nu kost het me een hoop geld die entingen en ik heb het er graag voor over!! Maar als ik al mijn konijnen in April laat enten scheelt dit mij een hele hoop geld.

Nu zou dit dus maar eenmalig zijn dat er dus wat langer tussen de jaarlijkse entingen zou zitten. Mijn bunny's zijn allemaal erg fit en hebben een goede weerstand.

Hoe denken jullie daarover? Zou dat een te groot risico zijn of zou dit kunnen?

Ik woon in een woonwijk en hebben weinig last van andere (wilde) dieren.

Ik hoor heel graag jullie advies! GROETJES^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook de andere inentingen vervroegen. Ik vind april al aan de late kant om nog beschermd te zijn tegen de eerste steekbeesten, aangezien er, dacht ik, drie weken overheen gaan eer de inenting volledig werkzaam is. Dan zou ik eerder bv in februari gaan met alle konijnen. Dan zijn er alsnog drie 'te laat', maar in februari zijn er normaal gezien nog geen steekbeesten, dus is het geen probleem.

Of zijn er in april ent-dagen bij je dierenarts? Dan is in februari gaan geen oplossing. (Maar ik dacht dat ent-dagen niet meer gedaan werden omdat de entstof nu per dosis zit ipv per tien dosissen, dus niet meer nodig om flesjes dezelfde dag nog op te gebruiken. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een afspraak met de dierenarts dat als ze allemaal tegelijk komen ik korting krijg, hij houd geen echte ent-dagen meer maar houd wel de maand maart - april aan. Dus februari zal het niet worden. Maart is nog wel mogelijk.

Maar de wintermaanden overbruggen nu zou niet zo'n probleem zijn? Het is meer vanaf maart dat het een risico kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde 'probleem' met mijn 2 konijntjes (een in juni geënt, de ander in oktober), en 2 dierenartsen hebben beide afzonderlijk van elkaar aangegeven dat ik dan wel tot het begin van het voorjaar kon wachten. (Ze zitten hier ook binnen, en waarschijnlijk doordat het 4 hoog is ook weinig tot geen insecten hier.)

Dan zou de een de enting ietsje vroeger krijgen, en de ander wel wat later, maar zouden ze beide tijdens het voorjaar het best beschermd zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .