Ga naar inhoud

konijn knaagt aan tralies


Geitje

Aanbevolen berichten

Sinds kort knaagt een van mijn konijnen hopeloos lang aan de achterkant van haar kooi waar nog een stukje tralie zit . het is nogal een irritant geluid en de buren zijn er ook niet echt blij mee. Is er een manier om het haar af te leren? Volgens mij is het ook niet echt goed voor haar tanden al dat ijzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het kan :yes:

Mijn voedster doet het ook soms, gelukkig telkens maar kort en ik heb het idee dat ze meer de tralies af aan het lebberen is dan dat ze er aan bijt. Als ze alles hebben wat hun hartje begeert en het nog doen, tsja, dan kun je er niet zoveel aan doen, behalve ervoor zorgen dat ze niet meer bij de tralies kan ben ik bang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze een tuin tot haar beschikking heeft, hoeft niet te zeggen dat ze zich niet verveeld. Heeft ze genoeg stimulatie, zoals speeltjes, zandbak, tunnels, knabbelhout? Anders is het enige wat ze kan doen in die tuin rondjes rennen. Konijnen zijn slimmer dan men denkt.

En hoe groot is de kooi waar ze in zit? Als die niet groot genoeg is, kan ze zich nog gaan vervelen. Weet niet hoelang ze daar inzit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze een tuin tot haar beschikking heeft, hoeft niet te zeggen dat ze zich niet verveeld. Heeft ze genoeg stimulatie, zoals speeltjes, zandbak, tunnels, knabbelhout? Anders is het enige wat ze kan doen in die tuin rondjes rennen. Konijnen zijn slimmer dan men denkt.

En hoe groot is de kooi waar ze in zit? Als die niet groot genoeg is, kan ze zich nog gaan vervelen. Weet niet hoelang ze daar inzit?

Ze heeft een kooi maar die is alleen om in te slapen. De kooi staat altijd open en ze hebben een plek zo'n 2 bij 3 meter waar ze bijna een meter diep kunnen graven. een grasveld en genoeg boompjes en takken om aam te knagen. De tuin is in z'n geheel zo'n 10 bij 6 meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .