Ga naar inhoud

drinken


ricksem

Aanbevolen berichten

Ik vind hem inderdaad wel hoog hangen, het is niet echt een comfortabele houding om te drinken lijkt me. Je zou hem lager kunnen hangen, maar wat eigenlijk nóg beter is... een drink silo! Die flesjes zijn namelijk sowieso heel vervelend drinken. Je moet je het een beetje voorstellen als dat jij uit een fles moet drinken en er bij iedere keer dat je drinkt maar 1 druppel uit komt. Dan drinkt een glas toch een stuk fijner waarbij je gewoon lekkere slokken kunt nemen. Zo is het voor je konijn ook :)

Een tip, in de bunnybunch webwinkel heb je van die drink silo's voor rond de vijf euro dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hangt dat prima zo. Zou misschien ietsje lager mogen. Ik weet dat het slecht voor je konijn is als je de fles te laag hangt.

Weet je ook wat de reden daarvan is dat dat slecht is? Heb ik nog nooit gehoord namelijk dus ben wel even nieuwsgierig wat daar de gedachte achter is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit komt van de facebookpagina van Bernice Muntz. Dit gaat over cavia's, maar geld ook voor konijnen:

Pas op voor drinkflessen die te laag hangen;

Afgelopen zaterdag was ik op de ECC in Barneveld (international cavia show en meer). Tijdens deze dag heb ik ook met een keurmeester (van het knuffelkonijn) gesproken. Van de ca. 15 dieren die hij toen gekeurd had, hadden er ca 4 die hun drinkflesjes te laag hadden, hij kon dit aan de houding zien (vertelde hij).

Een drinkflesje zou zo moeten hangen dat het dier zijn kop niet hoeft te draaien en er gewoon makkelijk en comfortabel bij kan. Mijn persoonlijke voorkeur heeft een drinkbakje en geen fles, omdat dit natuurlijker is en onderzoek uit heeft gewezen dat konijnen hieraan de voorkeur geven. Ik vind het makkelijker schoon te maken.

Zelf heb ik een papegaaien bakje - zie links onderin op de foto. Die vind ik fijn omdat ze makkelijk los te draaien zijn en geen herrie maken (zoals ijzeren bakjes waar konijnen veelal mee gooien).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel benieuwd wat de achterliggende reden is.

Mijn konijnen draaien trouwens sowieso hun kop. Ik heb 1 hoge fles en 1 lage, om uit te vogelen wat ze prettiger vinden en bij allebei houden ze hun hoofd zowat op zn kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vogelbakjes zijn wel een oplossing, ook voor het geval je hooithee mocht geven. Dit verstopt een drinkflesje namelijk best wel snel. Als ik hier op de grond zit een glas water te drinken, dan houd ik het glas wel eens voor hun neus. Zelfs al is het maar water, ze vinden het geweldig om eruit te drinken. Een drinkbakje op de grond vinden ze dan weer helemaal niets. Ze willen gewoon een hip glas :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Drinkbak!Ik ben tegen het gebruik van flesjes.Ik vind het sneu dat konijnen zo moeten lurken om vervolgens 3 druppels water te krijgen.Drinkflesjes zijn onnatuurlijk.Een konijn moet naar mijn mening op normale manier voldoende water binnen kunnen krijgen,vooral als het menu voor het grootste deel uit droogvoedsel(hooi/biks)bestaat dan moet je als nijn makkelijk aan water kunnen komen.Ook als konijnen wat ouder worden dan is het in mijn belevening beter om bakjes te gebruiken dat vergt minder inspanning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal kierewiet als ik het zo lees.:D Ik heb in het konijnenhok een grote fles hangen waarbij ze inderdaad omhoog moeten drinken. In de ren heb ik een kleiner flesje wat lager gehangen, en verder staat in de ren een drinkbakje dat ik half onder het open deurtje van het hok heb gezet, zodat ze er niet doorheen kunnen lopen en de helft van het bakje komt zo maar onder dat deurtje uit. De deur zelf heb ik "vastgezet" middels het stenen voerbakje.

Mijn nijnen drinken uit alle 3 de opties, en daarvan is uiteraard het bakje steeds leeg, omdat daar nou eenmaal niet zoveel inkan. (ik twijfelde nl. aan de hoeveelheden die konijnen drinken, maar nu zit ik dus elke dag 3 drinkvoorzieningen te verversen, en het bakje schenk ik regelmatig bij door de dag... (is niet zo'n heel groot bakje, aluminium met een rubberen rand eronder van de Action)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm als ze het zelf fijner vindt om van een flesje te drinken, zou ik dat doen. Of is allebei een optie? Bij mij hangt er een flesje in het nachthok (maar dat drupt steeds dus ik ga dat misschien ook vervangen door een bakje) en een bakje in de kamer. Hij drinkt van allebei ongeveer evenveel, dus heb ik het maar beiden laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drinkbak!Ik ben tegen het gebruik van flesjes.Ik vind het sneu dat konijnen zo moeten lurken om vervolgens 3 druppels water te krijgen.Drinkflesjes zijn onnatuurlijk.Een konijn moet naar mijn mening op normale manier voldoende water binnen kunnen krijgen,vooral als het menu voor het grootste deel uit droogvoedsel(hooi/biks)bestaat dan moet je als nijn makkelijk aan water kunnen komen.Ook als konijnen wat ouder worden dan is het in mijn belevening beter om bakjes te gebruiken dat vergt minder inspanning.

Blijkbaar drinkt dit konijn liever uit een flesje en om het konijn nou te dwingen om uit een bakje te gaan drinken..... ;)

Ik zou gewoon allebei doen, dan kunnen ze kiezen. Dat heb ik ook en het verbaasd me dat ze nog steeds graag uit het flesje drinken. Het gaat hier best gelijkwaardig op, soms is het bakje leeg, maar dan hangt er nog een flesje! ;)

Een bakje is misschien natuurlijker, maar ik vind een flesje hygiënischer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb idd allebij maar er word alleen aan het flesje gedronken en het is een sippy die is makkerlijker ze duwt het omhoog en het stroomt zo der mondje in . ik heb ook wel eens gezien dat ze eraan gaan likken ja dan krijg je idd niet zoveel binnen maar marley is er aardig handig in:D en ze heeft in 1 dag er meer uit gedronken dan dat ze in 2 dagen uit het bakje heeft gedronken dus ja wat kies je dan ? maar idd ik heb een bakje staan die er elke dag ververs maar er word haast niks uit gedronken dus ja dan ga je maar weer over op een drinkflesje wel een sippy geen 1 met een balletje ;)

aangepast door ricksem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .