Ga naar inhoud

De nagels knippen van mijn konijn!


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik merk dat de nagels van Stamper te lang aan het worden zijn,en zou ze graag knippen. Ze komt niet zo vaak op de schoot zitten (omdat ze dan te druk bezig is met iets) maar als ze echt rustig is kan het wel voorvallen. Ik heb het in het begin al gedaan maar toen bleef ze nog ietsjes beter zitten ze was nog jong en toen ging dat maar nu als ik haar pootje voorzichtig wil nemen om te kijken trekt ze al weg. Haar optillen is geen optie want konijnen worden nu eenmaal niet graag opgepakt.

Weten jullie misschien hoe ik ze kalm kan houden en haar nageltjes kan knippen ?

Alvast bedankt! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het kan, til ik hen op met mijn ene hand onder hun buik/borst en mijn andere hand op hun onderrug, waarna ik ze als een baby in de vouw van m'n arm leg. Soms laten ze zich echt niet pakken maar moet het toch, dan durf ik hen wel eens bij het nekvel grabbelen zo gauw ik kan, zet ze op m'n gevouwen onderarm met hun kopje in de plooi van m'n elleboog, en draai ze zo om tot de baby-houding. Ik leg ze in m'n linkerarm en houdt om beurten elk pootje vast met m'n linkerhand en knip met m'n rechterhand. (Ik ben rechtshandig.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .