Ga naar inhoud

Kan dit gemeld worden als dierenmishandeling?


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik zit hier nu al de hele tijd mee, kan er niet van slapen!

Mijn 'vriendin' (eigenlijk alleen voor der konijn ) verzorgt haar konijn totaal niet.

In het begin dat ze haar konijn had ja altijd eten gemengd voer slecht dus maar werdt wel verzorgt.

Toen heb ik mijn vriendin leren kennen en ging toen naar haar konijn en heb haar gezegd hoe ze een konijn moet verzorgen,de eerste maanden geen verandering altijd goedkoop Carrefour mengeling voer etc. Toen het op was wo die mama dus geen vers eten kopen ik had nog een zak biks staan gegeven en ja zo ......

Nu zijn we oktober,dat beestje zit in een mini kooitje,.....

Ik was daar een week niet geweest en van een dik konijn is die zeker de helft vermagerd graatmager da hok da zaagsel was 1 en al urine da beestje zijn poten helemaal zeiknat ervan,da beest geen eten of drinken,...

Nu was ik er de woensdag en da konijn was zoooo blij dat ze mij zag die sprong echt letterlijk in mijn armen ik zette het op het gras en het schrokte gewoon alles binnen,toen vroeg ik aan mijn vriendin ga jij vers water halen want die fles voor water was kurkdroog nu niet ik ben nu te lui straks misschien zegt ze dan! Ik wil echt dat zei dat konijn is! Ik heb het eten gegeven het AT echt alles bijna in 1 keer op! Toen gingen we fietsen en keek ik boos n dan vraagt ze simpelweg wat er is,plz als je thuis een konijn hebt zitten dat eigenlijk zit op sterven,.... Zei zit plezier te maken terwijl dat beest daar zit,... Ze hebben/hadden 3 kippen die zijn dood gaven ze geen eten binnenkort is da konijn de volgende he! Ik en mijn ouders zouden graag het beestje willen overnemen,maar mijn mama eigenlijk niet wie weet is het ziek en dan zou Stamper ook nog ziek kunnen worden en mijn vriendin wil haar konijn niet wegdoen ....

Maar als ik de dierenbescherming bel,dan weet ze dat ik da ben want ik ben de enige die bij haar konijn kom dusja,ik zit hier soms echt te huilen omdat ik niet weet wat te doen....

HELP !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oef, dit is zeker wel dierenmishandeling, en als het konijn geen eten en drinken krijgt, en ook met zijn poten in de stront/urine staat, dan is er denk ik best een kans dat de dierenbescherming het dier in beslag zal nemen. (Of een waarschuwing geeft, ik weet niet precies hoe dat in België geregeld is.)

Misschien kun je met je ouders afspreken dat het konijn eerst in 'quarantaine' gaat; dus de eerste weken echt apart van jouw konijn (bijvoorbeeld in de schuur/garage, of een kamer waar Stamper niet kan komen?) en dan elke keer goed je handen wassen als je contact hebt gehad met het konijntje van je vriendin. (En een bezoekje aan de dierenarts kan ook helpen, dat kost natuurlijk wel geld. )

Maar ja, dan moet je het konijn eerst wel mee krijgen. Misschien toch maar eens harder worden naar die 'vriendin' , en haar de keuze geven tussen A)het konijn nu echt goed gaan verzorgen, waarbij jij aanbiedt haar op weg te helpen (Mwoah, ik betwijfel of dit zin heeft, maar je moet het denk ik wel even noemen..) B) jouw het konijn geven C)zo doorgaan en dan breng jij de dierenbescherming op de hoogte.

(Idee: voor je dit gesprek aangaat, maak wat foto's van het konijntje en de leefomstandigheden waar het in zit als jij er niet bent, dan heb je toch een soort 'bewijs' als je de dierenbescherming belt.)

Heel vervelende situatie, en ik begrijp heel goed dat je je er zo rot door voelt! :arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah wat naar. Inderdaad heel goed het gesprek aangaan en echt heel veel praten over hoe jij erover denkt en hoe jij je voelt hierover. Laat je niet afschepen want je hebt het bij het rechte eind, dit is gewoon dierenmishandeling.

De stappen die Marjoleintje voorstelt lijken mij ook goed om te volgen.

En als je echt bang bent dat het konijn overlijdt dan kan hij altijd nog beter naar een opvang zodat je moeder ook niet bang hoeft te zijn. Als het echt weer kantje boord wordt zou ik je moeder meenemen en in staat zijn om het beestje ter plekke gewoon mee te nemen, bah bah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de dierenbescherming bel dan krijg ik haar stiefvader op men dak en ik zeg je,die wil je niet ontmoeten....

Naar de dierenarts gaan is voor ons geen optie,mijn moeder staat er niet achter omdat we dan ook geen geld hebben voor nog wat kosten ( groter hok,eten,verzorging) we hebben net grote kosten moeten doen aan ons huis en Stamper is een tijdje geleden ook al is ziek geweest toen zijn we dan ook naar de da geweest,... Voor de rest ziet het konijn er erg gezond uit maar je weet maar nooit...

Ik heb hier een paar foto's hoe ze eruit zag voor ze zo graat mager werdt:

33k9b11.jpg

2rgp66c.jpg

Als ik nog eens daar kom zal ik proberen foto's te maken hoe ze nu is....

Niet goede kwaliteit,foto's van men. Gsm.... Ik voel me echt zo schuldig dat ik niks doe....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dichtstbijzijnde opvang voor konijnen s minstens een uur rijden,.. Als je het misschien naar een asiel brengt in de buurt kan het als slangenvoer misschien eindigen,dat wil ik helemaal niet! Het konijn is 6 jaar, ik vind jet echt ongelooflijk dat dat beest het gewoon een week zonder kan overleven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah ze kon van mij zoveel niet willen

Ik had haar eens gevraagd waarom ze er zo een lol in heeft om haar konijn langzaam te vermoorden. Of ze het zelf fijn zou vinden om een langzame hongersdood te hebben.

Ja sorry ik ben hard hoor in zulke dingen want ik kan dat echt niet aan zien.

Ik snap dat t voor jou moeilijk is, ik zit natuurlijk niet in de situatie maar ik zou het konijn en zeker niet laten zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat konijn daar ook echt niet laten zitten. Misschien dat je nog eens een keer een goed gesprek aan kan gaan met je vriendin of dat jouw ouders een gesprek aan kunnen gaan met haar ouders. Ik ben bang dat er anders niks anders op zit dan de dierenbescherming in te schakelen want dit is gewoon dierenmishandeling. Je moet er toch niet aan denken dat dit konijntje ook sterft van de honger terwijl dat niet had gehoeven. Elke dag dat dat konijntje daar zo zit te lijden, is er 1 teveel. Hoe eerder er ingegrepen kan worden, hoe beter. Elk dier heeft in mijn ogen recht op een mooi en goed leven. Ik vind het echt ronduit triest zoals er met dit konijntje om word gegaan. Sommige mensen zouden echt geen dieren moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah ze kon van mij zoveel niet willen

Ik had haar eens gevraagd waarom ze er zo een lol in heeft om haar konijn langzaam te vermoorden. Of ze het zelf fijn zou vinden om een langzame hongersdood te hebben.

Ja sorry ik ben hard hoor in zulke dingen want ik kan dat echt niet aan zien.

Ik snap dat t voor jou moeilijk is, ik zit natuurlijk niet in de situatie maar ik zou het konijn en zeker niet laten zitten

Dat heb ik dus ook al gezegd,denk eens na hoe dat dat voor dat konijn is! Ik heb niets meer van der gehoord,ze zijn heel dit weekend weg naar iets voor halloween ofso ( fb van haar mama te zien) echt man als ik ze nog is zie zeg ik d'r gewoon als ze haar nijn niet beter gaat verzorgen dat ik het laat weghalen daar de dierenbescherming,ook al heb ik dat al gezegd maar nu ga ik het echt duidelijk maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ze weg zijn, kun je het nijn niet gewoon meenemen, geen idee of je de tuin in kan?

Dat is niet een slim advies Babbely (hoewel ik het wel begrijp hoor!) dan beland TS in de gevangenis voor inbraak/diefstal, ik zal als ik TS was die "vriendin" echt duidelijk maken dat ze 2 keuzes heeft of het nijntje perfect te gaan verzorgen of brengen naar een opvang succes TS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg!!!! Dat er zulke mensen bestaan, bah bah bah!! :-(

Weet je wat ik zou doen? Je neemt volgende keer gewoon zo'n reiskooi mee naar haar toe, konijn erin, je geeft haar 10euro "zo ga hier maar lekker mee feesten" dan is zij dolblij én jij hebt dat konijn gered.

Desnoods hou je het konijn eerst apart en ga je ermee naar de dierenarts om het te laten onderzoeken op ziektes en laten enten tegen vhs en myxo, of anders naar de opvang brengen (daar heeft het konijn het allicht stukken beter dan bij die feeks....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekkie, ik denk niet dat dat een goed plan is je "beloont"nu die vriendin voor zeer slecht gedrag, denk zij mm makkelijk verdient neem nog wel een konijn/cavia/hamster krijg ik zo weer 10 euro voor haha...nou ja je snapt me wel, nee ik zou er nooit geld voor geven, dan hou je dit gedrag in stand, maar een reiskooi meenemen, en zo die vriendin overtuigen van haar keuzes, of goed voor het konijn zorgen of inladen en naar een opvang, maakt het ook misschien duidelijker dat Stamperlove het meent, misschien een toch wel een goed idee? (zonder geld te geven natuurlijk!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou gewoon jou vriendin vragen of je haar konijn mag hebben. Dan breng je het konijn naar de opvang.

Zeg je gewoon tegen haar dat jou konijntje het andere konijntje aanviel en dat niet samen ging en je haar aan een andere vriendin van jou heb gegeven.

Het is dan wel een leugen, maar een leugentje om bestwil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat 't kind in kwestie een 'feeks' is, gewoon een kind waarvan de ouders zich geen bal aantrekken van wat ze uitsteekt en geen verantwoordelijkheid nemen. Kind weet niet beter en krijgt van volwassenen niet te horen hoe het dan wél moet, dus zal ze het van een leeftijdsgenoot al zeker niet aan nemen. Ouders zijn hier toch écht wel in fout. Neemt niet weg dat deze situatie sneu is voor het konijn en er best wel, en vlug, een oplossing komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas 11 jaar, ah.......dus zijn de ouders verantwoordelijk, hum.

# Gridje...niet alles in het leven hoeft "slim" te zijn, ik dacht dat de gehele familie op stap was dan weet niemand wie het konijn heeft meegenomen. Wist niet dat dit verhaal over kinderen gaat. En trouwens je komt niet in de gevangenis wegens het ontvreemden van een konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, wat wil je dan? Dat een kind van 11 jaar zélf een dier kan verzorgen? Sommige kinderen misschien, maar lang niet alle kinderen. Ja, ik vind dat de ouders in dit geval méér dan verantwoordelijk zijn. Toen ik 11 was, had ik meer dan één dier, maar mijn ouders keken altijd mee, hoewel ze wel wisten dat ik het goed deed, was er altijd die controle. Daarbij, mocht ik een dier niet verzorgd hebben, zou het binnen de kortste keren een nieuw baasje gekregen hebben. Maar dan moet je er wel zijn als ouder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, wat wil je dan? Dat een kind van 11 jaar zélf een dier kan verzorgen? Sommige kinderen misschien, maar lang niet alle kinderen. Ja, ik vind dat de ouders in dit geval méér dan verantwoordelijk zijn. Toen ik 11 was, had ik meer dan één dier, maar mijn ouders keken altijd mee, hoewel ze wel wisten dat ik het goed deed, was er altijd die controle. Daarbij, mocht ik een dier niet verzorgd hebben, zou het binnen de kortste keren een nieuw baasje gekregen hebben. Maar dan moet je er wel zijn als ouder.

Nou ik ben 12 en verzorg al mijn dieren (schildpad,vissen,konijn,kippen en hamster) zelf,mijn ouders moeten nooit iets zeggen,maak alle hokken zelf schoon voorzie ze alles.

Mijn 'vriendin' is gewoon nog te veel 'kinds' en wil altijd maar andere dingen doen als ik dan zeg we gaan naar je nijn nee daar is het stom enz. Ik ga nog eens goed praten met mijn ouders en met mijn vriendin. Maar ik als 12 jarige kan niet naar de dierenbescherming bellen omdat ze mij misschien niet zouden geloven ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het zelf: jij doet het goed, zij niet. Dit ene kind, jouw 'vriendin' kan dus niet alleen verantwoordelijkheid dragen voor een dier. In de eerste plaats is het aan de ouders hier zicht op te houden.

Ik persoonlijk zou hiervoor niet de DB bellen, (met haar ouders praten bv, lijkt me beter) maar als jij wel wil, doe je het gewoon. En als je denkt dat ze je niet geloven, willen je ouders niet voor je bellen? Dan komt het van een volwassene. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .