Ga naar inhoud

Welke plant/boom is dit?


asti

Aanbevolen berichten

Iemand enig idee wat dit is? We gaan zeer waarschijnlijk verhuizen en in de (kleine) tuin staat dit boompje. Zou fijn zijn als we'm kunnen laten staan. Ik neig zelf naar vogelkers, maar daar lees ik qua konijnen weer hele wisselende dingen over. Van 'neeee giftig' tot 'jahoor hoort in het wild bij de gewone voeding'. Door de rode twijgjes twijfel ik alleen of het uberhaupt wel een vogelkers is.

10099090026_eb88a8aba0_c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat sowieso inderdaad. Tenzij ik zeker weet dat het ABSOLUUT geen kwaad kan gaat er gewoon een net omheen voorlopig voordat'ie eruit gaat.

Deze heeft trouwens wel een gekarteld blad, gewone laurier niet zie ik. Misschien andere soort laurier dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriend van me die zo'n beetje in het bos woont denkt dat het een Amerikaanse Vogelkers is, maar zegt dat je het nog beter kan zien wanneer je ook naar de stam/bast enzo kijkt. Volgende keer wat betere foto's maken maar. Amerikaanse vogelkers schijnt echt een plaag te zijn in onze bossen omdat het onze inheemse soorten verdijft.. naja denk dat het boompje er hoe dan ook uit gaat, staat ook een beetje in de weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk konijn is natuurlijk anders.

Mijn voedster hier heeft regelmatig Laurier gegeten die in de tuin stond. Zij heeft hier nooit op geen enkele manier problemen door gehad. Toen ik andere nijnen erbij kreeg moest de laurier wijken voor de konijnen en is het probleem meteen opgelost, ook al was het hier niet echt een probleem.

Maar niet elk konijn kan het hebben natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah de boom gaat er uit, vind het risico te groot als ik het niet 100% zeker weet. Even kijken of ik dan voorlopig een hok er een beetje omheen zet en een net om het boompje of meteen de boel omzaag. Verhuizen in december is ook niet echt het moment om lekker in de tuin te werken, dus het wordt sowieso een tijdelijke optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .