Ga naar inhoud

Wat is wijsheid...


Boefje

Aanbevolen berichten

Sommigen van jullie kennen het hele Bailey verhaal uiteraard.. en ja we zijn weer een paar maandjes verder en eindstand is:

vollop haar,

oogwond perfect hersteld,

nog wel een randje op zijn kiesjes maar geen haken, dus wederom zegt dierenarts zo lang mogelijk uitstellen, zolang hij nog eet is het goed.

Wat het gas betreft..tja ik dacht dus door de stress, operatie en of eventueel gebit, maar nu komt de dierenarts dus met het verhaal sommige konijnen hebben dat nu eenmaal. Optie zou kunnen zijn geen groentes meer geven. Dat hij daardoor misschien meer gas krijgt.

Ik heb zijn oogje na laten kijken omdat ik bang was dat ik weer lens vertroebeling zag, en inderdaad.

Blijkbaar is al die tijd door de kuurtjes dat oogje onderdrukt en was daar nooit meer wat mee gebeurd, maar om nu constant hem vol te gooien met AB lijkt mij niet verstandig. Ook heeft hij nog niet overdreven lang geleden 14 dagen kuurtje fenbendrops gehad dus besloten nog niks ermee te doen zolang hij er geen last van heeft.

En nu verder.. ik voel me aardig triest eigenlijk. Ik had gehoopt dat het met dat oog gedoe nu klaar zou zijn en dat zijn darmen na het helpen van zijn gebitje wel weer zou herstellen. Daarna wilde ik hem weer koppelen aan een nieuw vriendinnetje en kan hij weer gewoon konijntje zijn. Maar wat moet ik nu...

Wat ik nu wil gaan doen is inderdaad even geen groentes geven en kijken of het dan beter gaat. Mocht dat niet helpen kan ik nog proberen om hem wat darmflora herstellend spul te geven.

Met het oogje weet ik het niet meer.. mijn angst is dat ik over een x aantal maanden weer met een dramatisch ziek oog zit en het er ook uit moet.

Ik denk er over na om hem maar gewoon te koppelen met een vriendinnetje en hem zo lang mogelijk te laten genieten. Ook in de hoop dat mocht dat andere oogje ook blind worden het vriendinnetje nog voor hem blijft zorgen en niet bij hem weg hoeft.

Voorlopig eerst maar even kijken in hoever ik zijn darmpjes kan helpen herstellen. Ik weet het even niet meer.. We hebben zo hard gevochten voor zijn herstel.. Bailey en ik.. en nu blijkt ik weer in een herhaling te zitten van een hele foute soap aflevering. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad.. en ik weet niet of ik diezelfde weg wil bewandelen als vorig jaar met al die kuren en gesleep naar dierenartsen.. misschien kan ik het dan uitstellen..maar uiteindelijk is het denk ik toch onvermijdelijk. Ik zal binnenkort nog even wat konijnkundige dierenartsen mailen om te vragen hoe zij daarover denken. Maar goed als het toch onvermijdelijk is dan liever vroeg dan laat..want hij wordt er ook niet jonger op en als dat oog er weer uit zou moeten dan is de kans op herstel groter dan als ik het alleen maar uitrek en zijn darmen nog meer verpest met medicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .