Ga naar inhoud

Hoe schadelijk is silicagel?


femmeke

Aanbevolen berichten

Ken je die kleine zakjes die bij een nieuw paar schoenen in de doos zitten, of in een nieuwe tas? Silicagel wordt het genoemd.

Ik vond net een kapot zakje op de vloer. Op die zakjes staat altijd DO NOT EAT maar konijnen kunnen niet lezen.... Heb t zakje gelijk weg gepleurd en gestofzuigd. Ik weet niet of 1 van de twee er van gegeten heeft. Heb even op internet gezocht maar kan niks vinden in combinatie met dieren. Wel dat wil een mens zich ermee laten uitdrogen je rond de 50000 bolletjes moet op eten. Hoeveel zorgen moet ik me nu maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts van wacht kon er vrij weinig aan doen. De stof zelf schijnt niet giftig te zijn t enige wat het doet is vocht op nemen. Ik moet ze goed in de gaten houden en als er iets veranderd toch gelijk mn eigen dierenarts raadplegen maar omdat het spul niet door het lichaam wordt opgenomen zou het zo weer uitgepoept moeten zijn. Ze leven allebei nog en krijgen vanwege het ruien al wat extra appel en een beetje cisaral dus met goed geluk is het vandaag weer uitgepoept.

Iig zijn ze nog levendig en gewoon zichzelf en merk niks anders aan ze dus dat lijkt me goed nieuws. Als ze er al van gegeten hebben zijn het hooguit 5 van die minibolletjes geweest de rest zat nog of in het zakje of lag op de vloer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .